نماینده بوشهر:

جهاد دانشگاهی در جایی ورود می‌کند که نظام و انقلاب به آن نیاز دارد

۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۱ کد : ۲۱۶۵۵ تاپ خبر
نماینده بوشهر گفت: اگر مدیران به ماموریت‌های جهاد دانشگاهی واقف باشند، با تمام وجود برای کمک به آن از هم سبقت می‌گیرند.
جهاد دانشگاهی در جایی ورود می‌کند که نظام و انقلاب به آن نیاز دارد

نماینده بوشهر گفت: اگر مدیران به ماموریت‌های جهاد دانشگاهی واقف باشند، با تمام وجود برای کمک به آن از هم سبقت می‌گیرند.

عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: ایام شکل گیری جهاد دانشگاهی در ۱۶ مرداد سال ۵۹ را تبریک می‌گویم. در واقع جهاد دانشگاهی به سن بلوغ خود رسیده و ما امروز شاهد اثرگذاری جدی این مجموعه علمی و جهادی در سطح کشور هستیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در سطح ملّی و همچنین استان بوشهر و در حوزه علمی و پژوهشی بسیار تاثیرگذار بوده است و ای کاش ما سال های گذشته می‌توانستیم این مجموعه ارزشمند را در استان بوشهر داشته و از برکات آن بهره‌مند شویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را چگونه ارزیابی می‌کنید، تاکید کرد: مشهود است که در طول همین مدت زمان کوتاه پس از استقرار جهاد دانشگاهی در استان کارهای بزرگی انجام شده که نشان‌دهنده به بلوغ رسیدن این مجموعه جهادی است.

نماینده مردم شمال استان بوشهر اظهار کرد: جهاد دانشگاهی را در این کلام می شود توصیف کرد که هر جا احساس نقصانی وجود دارد که باید با جنس انقلاب و متناسب با نیاز مردم در بستر نظام مقدس جمهوری اسلامی کاری انجام شود، دوستان جهاد دانشگاهی ورود پیدا می کنند و کارهای علمی، پژوهشی و آموزشی گوناگونی انجام می‌دهند.

جمیری تصریح کرد: بسیار زیباست که مجموعه‌ای بتواند از همه کسانی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی توانا هستند به گونه‌ای استفاده کند که فعالیت‌های پژوهشی خود را در ابعاد مختلف و به تناسب نیاز به منصه ظهور برساند. آبزی‌پروری یکی از مسائلی است که در استان بوشهر باید به آن توجه ویژه‌ای شود که در این زمینه توسط جهاد دانشگاهی اقدامات علمی و پژوهشی مناسبی صورت گرفته و در حال شکل‌گیری است.

وی اضافه کرد: بحمدالله از سوی جهاد دانشگاهی ورود مناسبی در حوزه ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی صورت گرفت و در این زمینه رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

جهاد دانشگاهی بوشهر جهش بسیار خوبی داشته است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم ما موضوع اشتغال است، گفت: طبیعتاً برای توسعه زیرساخت‌های اشتغال یا به معنای دیگر تلاش برای آماده کردن افراد برای حضور در فضاها و محیط‌های کار و اشتغال، جایگاه مراکز علمی حائز اهمیت فراوانی است.

عبدالکریم جمیری اظهار کرد: وظیفه دستگاه‌های علمی برقراری ارتباط میان آموزش و پژوهش با فضای کسب و کار است. با توجه به شرایط استان بوشهر در زمینه‌های مختلف از سوی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته و در این مدت کوتاه جهش بسیار خوبی داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که امروز به آن نیاز داریم هدایت نقدینگی به سمت تولید و ایجاد زیرساخت های مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش در تولید است. با توجه به داشته‌ها و سرمایه‌های خدادادی استان بوشهر، باید مطالعات علمی پژوهشی جامعی را انجام دهیم تا بتوانیم حلقه مفقوده بهره‌مندی از این همه مواهب خدادادی و منابع انسانی را بیابیم.

به سمت رهایی از تکیه بر نفت گام برداریم

وی افزود: در عرصه تولید با بهره‌مندی از افراد توانمند و صاحب سرمایه می‌توان نقش به‌سزا و اثرگذاری داشته باشیم. مثلاً در موضوع صید و صیادی و کارهای تجاری با توجه به مرز طولانی آبی بوشهر می‌توانیم ایجاد ارزش افزوده داشته و در زمینه صادرات برای کشورمان اقدامی شایسته انجام دهیم.

نماینده بوشهر تاکید کرد: با اهتمام به نگاه بلند مقام معظم رهبری در باب توجه به تولید، افزایش تولید، ایجاد سرمایه و ثروت، باید همت شود و گامی بلند به سمت رهایی از تکیه بر نفت برداریم.

جمیری با اشاره به شاخص‌های متمایز جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب بیان کرد: بعد از انقلاب دستگاه‌های متولی امور متعددی ایجاد گردید که هر کدام به مأموریت خود عمل می کنند و وظایفشان را انجام می‌دهند. وجه تمایز جهاد دانشگاهی با سایر مراکز این است که در جایی ورود پیدا می کند که نظام و انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد.

جهاد دانشگاهی به توسعه استان بوشهر کمک کند

این نماینده مجلس اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با روحیه انقلابی و درک دقیق از اقتضائات و نیازها، به مسائل ورود پیدا کرده و نقش خودش را ایفا می‌کند، این چیزی است که وجه تمایز و به معنای دیگر فلسفه وجود و شکل گیری جهاد دانشگاهی است.

وی با تاکید بر نقش مهم جهاد دانشگاهی در تربیت نیروی کارآمد و متعهد برای آینده انقلاب و سال های پیش رو عنوان کرد: آنچه که می تواند جهاد دانشگاهی را در زمینه آموزشی و پژوهشی به نقطه اوج برساند استفاده حداکثری از توان علمی افراد است. جهاد دانشگاهی همان گونه که تا کنون با تربیت و بهره مندی حداکثری از نیروهای جهادی نقش به سزایی را ایفا کرده است، باید این راه را ادامه دهد تا باعث اثرگذاری حداکثری در روند شکوفایی و توسعه میهن اسلامی باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه در استان بوشهر چه طرح هایی باید در اولویت واگذاری به جهاد دانشگاهی باشد، گفت: استان بوشهر پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد اما با این وجود درصد بسیار کمی از استعدادها و پتانسیل‌های خدادادی استان به منصه ظهور رسیده است و متاسفانه با وجود با بالاترین درصد برخورداری همواره محروم شناخته می شود. در استان هایی که برخورداری کمتری دارند، نسبت به استان بوشهر تلاش بیشتری برای تولید انجام می شود. در حوزه استفاده از ظرفیت‌های انرژی، دریا و کشاورزی نیاز به طرح‌ها و پروژه های بزرگ علمی و پژوهشی وجود دارد که جهاد دانشگاهی می تواند با ورود به این حوزه‌ها به توسعه استان بوشهر کمک کند.

جهاد دانشگاهی پیوند با سازمان‌ها و دانشگاه‌ها را محکم کند

عبدالکریم جمیری بیان کرد: بنده علاقه شدیدی به جهاد دانشگاهی دارم و با تمام وجودم حس می‌کنم که انقلاب ما برای رسیدن به اهداف عالیه خود تنها باید از روحیه انقلابی و جهادی بهره‌مند گردد. حالا چند سال است که جهاد دانشگاهی در استان بوشهر تاسیس شده و واقعاً مورد تاسف است که چرا این نهاد کارآمد و انقلابی زودتر در استان تشکیل نشده بود. معتقدم که اگر مدیران استان به فعالیت‌ها و ماموریت‌های جهاد دانشگاهی واقف باشند، با تمام وجود برای کمک به جهاد دانشگاهی از هم سبقت می گیرند.

نماینده شمال استان بوشهر با اشاره به تعامل دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌ها با جهاد دانشگاهی اظهار کرد: ما نیازمند یک پیوند پایدار و صحیح مراکز علمی و پژوهشی با مراکز تولید و صنعت هستیم. البته نباید منتظر بمانیم تا دیگران به جهاد دانشگاهی به سمت آن بیایند، بلکه جهاد دانشگاهی باید به سمت سازمان‌های مختلف و دانشگاه‌ها برود تا این پیوند را محکم کند.

وی با اشاره به برنامه های توسعه‌ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود در دوران نمایندگی گفت: مهم ترین اولویت ما در استان که می تواند اثرگذاری خود را در بخش‌ها و ابعاد مختلف زندگی ما نشان دهد، اشتغال است. البته معضل بیکاری انحصاراً مربوط به استان بوشهر نیست و متاسفانه در کل کشور فراگیر شده است اما بیکاری در استان بوشهر بیش از دیگر نقاط کشور ناپسند است، زیرا پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌های مختلف وجود دارد که ما باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. باید فضایی ایجاد کنیم که در رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار برای مردم از حداکثر ظرفیت و توان موجود استفاده شود.

حوزه درمان باید مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: یک موضوع مهم دیگر که مصداقی است و خواسته دیرینه مردم، راه آهن است. بالاخره هم زمینه ها وجود دارد، هم ضرورتش وجود دارد و هم مصوبه این کار مربوط به سنوات قبل بوده ولی تاکنون معطل مانده است. این توقع مردم ما است و هم اقتضائات امروز ما به لحاظ اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ایجاب می کند که این کار محقق شود.

جمیری با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه درمان شرایط خوبی ندارد، عنوان کرد: از زحمات همه عزیزان فعال در عرصه بهداشت و درمان استان به ویژه در روزهای مبارزه با ویروس کرونا، تشکر می کنم. آمار و ارقام نشان می‌دهد که در این زمینه شرایط خوب و مناسبی نداریم و حوزه درمان حتماً باید مورد توجه قرار گیرد و رسیدگی به آن در اولویت باشد. در حوزه انتخاباتی بنده از بوشهر هر چه به سمت دیلم نزدیک تر می شویم، شرایط از لحاظ درمانی بدتر می شود.

نماینده بوشهر افزود: یکی از مسائل مهم امروز مردم ما مسئله آب است. طبیعتاً با شرایطی که اکنون در استان بوشهر وجود دارد آب به عنوان یک موضوع عمومی جز اولویت های ما قرار می‌گیرد که در این مورد به یک توان جهادی در عرصه مدیریت نیاز داریم.


نظر شما :