پیام تبریک رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر به مناسبت روز دانشجو

۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳ کد : ۲۵۴۰۷ آموزشی
مشاور استاندار بوشهر در امور علمی و پژوهشی گفت: پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان بوده و این یکی از محورهای مهم پژوهش است.
پیام تبریک رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر به مناسبت روز دانشجو

علیرضا چمکوری ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به جامعه دانشگاهی و روز دانشجو به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر و سایر دانشگاه های استان گفت: انتخاب موضوع خوب و مناسب به ارزش و اهمیت پژوهش و جایگاه آن در جامعه می افزاید.

وی افزود: پژوهش برای رسیدن به ‌شناختی روشن‌تر از مفاهیم پیرامون ماست. در مجموع پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان بوده و این یکی از محورهای مهم پژوهش است.

پژوهش در دانشگاه فنی و حرفه ای از نوع کاربردی است

اکبر منصوری نسب، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در وبینار افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر عنوان کرد: اصل اساسی در یک پژوهش، کاربردی بودن آن است براین اساس پژوهش در دانشگاه فنی و حرفه ای از نوع کاربردی است یعنی مبتنی بر مهارت و تقاضا محور است و منجر به رفع نیازهای صنایع و کارآفرینی در کشور می شود.

وی ادامه داد: پژوهش های کاربردی مبتنی بر تقویت کارآفرینی در کشور توام با خلق مهارت های جدید و همراه با ایده و خلاقیت و شکوفایی است با این نگاه که دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال اشتغال در استان ها و کشور است.

منصوری نسب خاطرنشان کرد: آموزش عالی با پژوهش و تربیت نیروی انسانی می تواند بر میزان اقتصاد کشور تاثیرگزار باشد و این رابطه تعادلی ومعناداری بین پژوهش های دانشگاهی با رشد اقتصادی کشور به وجود می آورد البته مد نظر پژوهش دانشی توام با مهارت است.

ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در اقتصاد کرانه

علی احمدی زاده، رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته، پژوهش زیربنای توسعه بوده و بر مدار نخبگان و شایستگان علمی و پژوهشی می چرخد بنابراین باید توجه داشت که پژوهش و حرکت در مسیر فناوری به رشد علمی و اقتصادی و جایگاه بین المللی کشور نقش می دهد.

وی تاکید کرد: نباید از ظرفیت بزرگ دریا که در اختیار ما است، غافل شویم و این ظرفیت کرانه ای با ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس می تواند در توسعه و رشد اقتصادی جامعه و کشور نقش بسیار مهمی داشته باشد. بسیاری از کشورهای دارای ساحل و کرانه، تولید ناخالص بالایی از طریق اقتصاد کرانه‌ای هستند.

رونمایی از کتابچه هفته پژوهش

در پایان وبینار زهرا حاجیانی، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر ضمن قدردانی از فعالان واحد پژوهش و ارتباط با صنعت دانشکده های تابع دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر، از کتابچه هفته پژوهش رونمایی و جزئیات برنامه های هفته پژوهش را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وبینار افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر و همچنین آیین رونمایی از کتابچه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با حضور دکتر علیرضا چمکوری، مشاور استاندار در امور علمی و پژوهشی؛ دکتر علی احمدی زاده، رئیس جهاددانشگاهی و سرپرست مرکز آموزش عالی علمی کاربردی استان بوشهر؛ دکتر محسن پرویز پژوهشگر و استادیار جهاددانشگاهی واحد استان بوشهر به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر برگزار شد.


نظر شما :