گسترش همکاری دانشگاه خلیج فارس و جهاددانشگاهی بوشهر

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۱ کد : ۴۳۳۶۴ تاپ خبر عمومی
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر ضمن معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این نهاد، برای همکاری با دانشگاه خلیج فارس اعلام آمادگی کرد.
گسترش همکاری دانشگاه خلیج فارس و جهاددانشگاهی بوشهر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، علی احمدی زاده در نشست با رئیس دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: جهاددانشگاهی با توجه دارابودن پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها و مراکز علمی  ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با دانشگاه خلیج فارس در حوزه‌های علم و فناوری، آموزش و پژوهش و فرهنگی دارد.

وی ضمن برشمردن فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، افزود: ما آماده همکاری در تمامی حوزه‌های مرتبط و فعال با دانشگاه خلیج فارس هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا نیاز است پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همانند سایر دانشگاه های کشور، دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه خلیج فارس راه اندازی و تعاملات لازم جهت توسعه فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فی مابین انجام شود.

احمدی زاده تصریح کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب آ« را تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری کرده‌اند با هم افزایی این دو مجموعه علمی می‌توان شاهد تحقق شعار سال باشیم.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه جهاددانشگاهی در حوزه آبزیان صاحب مرکز تخصصی است در حال اخذ مجوز جهت پذیرش دانشجو در رشته های حوزه آبزیان با توجه به ظرفیت های بالقوه استان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در پایان گفت: این نهاد در حال حاضر در حوزه علم و فناوری دارای پروژه های ملی تولید فناوری در حوزه نفت و آبزیان است که در این راستا برنامه و طرح‌های خوبی با صنعت نفت، گاز و کشاورزی در حوزه دانش بنیان و تولید تکنولوژی در حال انجام است. 

رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز در این نشست گفت: بزودی  نشست‌های مختلفی بین دو مجموعه در حوزه های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی برگزار و تفاهم نامه همکاری فی مابین منعقد خواهد شد.

محمد مدرسی تاکید کرد: در سالی که به تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، ما آماده همکاری با جهاددانشگاهی در تولید فناوری و گسترش شرکت های دانش بنیان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون دانشگاه خلیج فارس به لحاظ زیرساخت‌ها و نیروی انسانی به مرحله‌ای رسیده است که می‌تواند مشکلات و مسائل استان را بررسی و برای هر بخش از آن راه حل‌هایی داشته باشد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های دانشگاه خلیج فارس فعالیت در حوزه مزیتی استان است، عنوان کرد:  اکنون دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه مادر امکانات و تجهیزات و نیروی متخصص در حوزه‌های مزیتی را داراست و جهاد دانشگاهی هم می‌تواند از ظرفیت‌ها موجود بر اساس تفاهم نامه همکاری با دانشگاه استفاده نماید.

مدرسی با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان دانشگاه خلیج فارس خاطر نشان کرد: جهادد‌انشگاهی استان بوشهر می‌تواند مسئولیت اینکار را برعهده بگیرد و در توسعه آموزش منابع انسانی به ما کمک کند.

وی بیان کرد: دشمنان به‌دنبال تزریق ناامیدی در جامعه هستند، در این راستا باید با تبین اتفاقات میمون علمی در مقابل هجمه‌های دشمن بایستیم.

انتهای پیام


نظر شما :