رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر:

جهاددانشگاهی به عنوان بازیگر حوزه علم و فناوری خدمات ارزشمندی ارائه کرده است

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۰۳۶۴ تاپ خبر عمومی
رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر عنوان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک بازیگر حوزه ی علم و فناوری توانسته است در کنار دانشگاه‌ها حضور موثری داشته باشد و تا امروز نیز در سطح ملّی خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است.
جهاددانشگاهی به عنوان بازیگر حوزه علم و فناوری خدمات ارزشمندی ارائه کرده است

عبدالمجید مصلح در گفتگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر با اشاره به قابلیت های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: مزیت جهاد دانشگاهی نسبت به دانشگاه‌ها داشتن یک شبکه قوی یکپارچه در سطح کشور است که می‌توانند با یکدیگر مبادلات علمی و پژوهشی داشته باشند.

 

ظرفیت سازی لازم از نظر علمی و فناوری

 

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی بایستی با نیروی علمی-پژوهشی و توانمند و تخصصی شکل بگیرد تا بتواند ظرفیت‌سازی لازم از نظر علمی و فناوری را انجام دهد.

 

 

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات موثر جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف بیان کرد: موجودیت جهاددانشگاهی مانند دانشگاه است، و عملا آموزش های بلندمدت آموزش عالی، آموزش های کوتاه مدت و یا فعالیت‌های پژوهش را در قالب تیم های پژوهشی و پژوهشکده ها ارائه می‌دهد.

 

دانشگاه خلیج فارس از نظر شاخص ارجاعات رتبه ۱۲کشور را دارد

 

مصلح با اشاره به جایگاه علمی استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر با حدود  ۵۰  هزار دانشجو از نظر کمیت یعنی نسبت دانشجو به جمعیت در کشور جایگاه متوسطی داریم.

 

وی ادامه داد: یکی از شاخصه های کیفی سهم آموزش دولتی در آموزش عالی است که در استان بوشهر سهم آموزش عالی متکی بر منابع مالی خانواده بیشتر و سهم آموزش رایگان کمتر است. 

 

رییس دانشگاه خلیج فارس عنوان کرد: از نظر کیفیت علمی در مجموع نسبت به استان‌های مشابه جایگاه خوبی داریم، هر چند ایده‌آل نیست و باید ارتقاء پیدا کند.

 

مصلح خاطرنشان کرد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر از نظر شاخص ارجاعات رتبه ۱۲ کشور را دارد و در سنوات گذشته از نظر کیفیت مقالات رتبه ۲ را نیز داشته ایم .

  

دانشگاه و جهاددانشگاهی می توانند با ترکیب قابلیت‌ها فعالیت‌های خوبی انجام دهند

 

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به همکاری دانشگاه‌ها با جهاددانشگاهی بیان کرد: دانشگاه و جهاددانشگاهی نهادهای مستقلی هستند که می توانند با ترکیب قابلیت‌ها فعالیت‌های خوبی انجام دهند.

 

مصلح یادآور شد: جهاد دانشگاهی قابلیت‌های زیادی دارد، و به لحاظ چابک بودن و تکیه بر جوانان می تواند فعالیت‌های مثبت و موثری برای تحقق توسعه انجام دهد.

 

نقش فوق العاده مهم و اندیشمند خبرگزاری ایسنا شایسته تحسین است

 

وی با اشاره به فعالیت های خبری ایسنا در استان بوشهر عنوان کرد: خبرگزاری ایسنا ظرفیت خوبی است و من در زمان افتتاح دفتر این خبرگزاری در استان بوشهر به عنوان یک رسانه علمی و دانشگاهی بسیار خوشحال شدم.

 

رییس دانشگاه خلیج فارس تاکید کرد: پارادایم حاکمیت علم و فناوری در جامعه در حال شکل گیری است، و یک وجه آن وجه رسانه‌ای است که رسانه‌ها باید جایگاه این کارکرد را در حوزه های تصمیم‌گیری و اولویت گذاری در توسعه استان ارتقا دهند.

 

مصلح بیان کرد: در این شرایط بایست معیارهای علمی لحاظ شود و هر خبرگزاری که در این راستا کار کند خدمت ویژه ای به کشور ارائه داده و این منشا تفاوت با سایر خبرگزاری‌ها است چون به یک موضوع ارزشمند پرداخته و توانسته محرک جدی توسعه باشد.

 

وی افزود: روشن است که بخش عمده‌ای از تحلیل دلایل عقب ماندگی جامعه ناشی از تصمیمات و سیاست‌گذاری غیرعلمی و یا تمرکز ضعیف بر توسعه فعالیت‌های فناوری و تجاری‌سازی آن و الگوهای موجود برای توسعه فناوری در دنیا است که در هر دو حالت نقش رسانه بسیار تاثیرگذار است.

 

رییس دانشگاه خلیج فارس با تاکید بر نیاز رسانه‌ها به توسعه گفت: برای حاکم شدن گفتمان علمی باید صدای رسانه بلندتر و رساتر به گوش برسد، چرا که یکی از مشکلات حوزه علم و فناوری عدم اطلاع رسانی است.

 

عبدالمجید مصلح تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا که نقش اصلی آن تمرکز بر علم و فناوری است در این شرایط گذار کشور نقش فوق العاده مهم و اندیشمندی را ایفا می‌کند و شایسته تحسین است.


نظر شما :