دوره عمومی انگلیسی ( بزرگسالان )
هدف دوره
هدف این دوره آموزش مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی (گفتار، شنیدار، نوشتار و خواندن) می باشد. از آنجاییکه همه تمرینات و فعالیت های آموزشی مربوط به کتاب های اصلی و مطالب تکمیلی به زبان انگلیسی صورت می گیرد، بطور طبیعی مهارت گفتاری و مکالمه از برجستگی بالا و خاصی برخوردار بوده و فراگیران فرصت لازم را برای تمرین و یادگیری مکالمه زبان انگلیسی پیدا می کنند. |
نحوه برگزاری دوره
محتوا و سرفصل های دوره
دوره آموزشی زبان انگلیسی بزرگسالان بر اساس مجموعه آموزشی تاپ ناچ و برنامه های آموزش تکمیلی مهارت شنیداری، مهارت خواندن و آموزش فیلم ارائه می گردد. مجموعه تاپ ناچ یکی از جدیدترین کتب آموزشی زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی است که از شهرت و اعتبار بین المللی خاصی برخوردار می باشد. از ویژگی های مهم این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد : تأکید متوازن و معقول بر آموزش علمی مهارتهای چهارگانه زبان انگلیسی، آموزش کامل تلفظ و توسعه دانش واژگانی و گرامری با بکارگیری جدیدترین و مناسب ترین شیوه های یادگیری زبان های خارجی، برخورداری از منابع آموزشی جانبی بسیار متنوع، استفاده از موضوعات جدید و متنوع برای آموزش مهارت های زبانی، مرور نظام مند محتوای آموزشی که باعث جلوگیری از فراموشی مطالب آموخته شده می گردد، ارائه راهبردهای مناسب برای کسب استقلال در یادگیری زبان انگلیسی، تقویت مهارت تفکر خلاق که علاوه بر نقش آفرینی در یادگیری زبان انگلیسی، موجب توسعه مهارت های کلی یادگیری می شود، ایجاد مهارت و توانمندی های لازم برای آزمون های حرفه ای زبان انگلیسی مانند تافل و آی اِلتس.
جدول زیر که از طرف انتشارات پیرسون لانگمن ارائه گردیده است، نشان می دهد که با تمام کردن هر کدام از کتاب های مجموعه آموزشی تاپ ناچ به چه میزان موفقیت در مقایسه با آزمون های بین المللی مثل تافل، آزمون های کمبریج و یا معیارهای آموزشی اتحادیه اروپا برای زبان های خارجی دست پیدا می کنید.
دوره زبان انگلیسی بزرگسالان شامل 16 ترم و 640 ساعت آموزشی است که بر اساس جدول زیر برگزار میگردد:
|
منابع آموزشی تکمیلی دوره
برای تقویت مهارت های شنیداری و خواندن فراگیران، کتاب های شنیداری Tactics for Listening و Open Forumو مجموعه ای از کتاب های داستان در کنار منبع اصلی دوره و عمدتاً با استفاده از اوقات خارج از کلاس فراگیران آموزش داده می شود.
مکالمه ترمیمی 1
هدف دوره
هدف اصلی این دوره ترمیم و تصحیح اشکالات گفتاری و روانسازی مکالمه زبان آموزان در سطح مقدماتی است. مخاطبین اصلی این درس آن دسته از زبان آموزان مقطع مقدماتی(Elementary) دوره زبان انگلیسی بزرگسالان هستند که به علت داشتن ضعف در مهارت گفتاری قادر به رفتن به مقطع بالاتر نیستند. البته، همه زبان آموزان سطوح E1، E2، PI1 ، وPI2علاقه مند به تقویت مهارت گفتاری میتوانند در این درس شرکت کرده و مهارت گفتاری خود را تقویت نمایند.
|
سرفصل های دوره
این دوره شامل 1 ترم 40 ساعه است که بر اساس محورهای مشخص شده در جدول زیر برگزار می گردد. لازم به ذکر است که مکالمه ترمیمی مقدماتی ضرورتاً پیش نیاز مکالمه ترمیمی متوسطه نمی باشد و این دو دوره بشکل متوالی برگزار نمی شوند. |
ردیف |
سرفصلها |
1 |
مرور هدفمند ساختارهای گرامری سطح مقدماتی |
2 |
مرور هدفمند واژگان سطح مقدماتی در قالب فعالیتهای گفتاری |
3 |
انجام تمرینات گسترده خواندن به منظور کسب آمادگی برای صحبت کردن |
4 |
انجام تمرینات شنیداری گسترده به منظور کسب آمادگی برای صحبت کردن |
5 |
تماشای فیلمهای آموزشی و صحبت در باره آنها |
6 |
بحث و مکالمه آزاد در باره موضوعات مختلف |
7 |
تصحیح خطاهای گفتاری زبان آموزان |
مکالمه ترمیمی 2
هدف دوره
هدف اصلی این دوره ترمیم و تصحیح اشکالات گفتاری و روانسازی مکالمه زبان آموزان در سطح متوسط است. مخاطبین اصلی این دوره آن دسته از زبان آموزان مقطع متوسط (Intermediate) دوره زبان انگلیسی بزرگسالان هستند که به علت داشتن ضعف در مهارت گفتاری قادر به رفتن به مقطع بالاتر نیستند. البته، همه زبان آموزان سطوح I1، I2، و I3علاقه مند به تقویت مهارت گفتاری میتوانند در این درس شرکت نمایند.
|
سرفصل های دوره
این دوره شامل 1 ترم 40 ساعه است که بر اساس محورهای مشخص شده در جدول زیر برگزار می گردد. لازم به ذکر است که مکالمه ترمیمی مقدماتی ضرورتاً پیش نیاز مکالمه ترمیمی متوسطه نمیباشد و این دو دوره بشکل متوالی برگزار نمی شوند. |
ردیف |
سرفصلها |
1 |
مرور هدفمند ساختارهای گرامری سطح مقدماتی |
2 |
مرور هدفمند واژگان سطح مقدماتی در قالب فعالیتهای گفتاری |
3 |
انجام تمرینات گسترده خواندن به منظور کسب آمادگی برای صحبت کردن |
4 |
انجام تمرینات شنیداری گسترده به منظور کسب آمادگی برای صحبت کردن |
5 |
تماشای فیلم های آموزشی و صحبت در باره آنها |
6 |
بحث و مکالمه آزاد در باره موضوعات مختلف |
7 |
تصحیح خطاهای گفتاری زبان آموزان |