مدیر برنامه ریزی طرح مشاغل خانگی در بوشهر:

پیشرفت فاز اول طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۰۷۰۶ تاپ خبر پژوهشی عمومی
مدیر برنامه ریزی طرح مشاغل خانگی در استان بوشهر گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در چهار فاز در استان بوشهر در حال اجرا است. 
پیشرفت فاز اول طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

 

محسن پرویز در گفتگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: فازهای مختلف این طرح شامل شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان، شناسایی پشتیبانان طرح، توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان است.

 

وی افزود: از مهم ترین اهداف این طرح می توان به خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه این زنان، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف (اتصال به بازار) اشاره کرد.

 

مدیر برنامه ریزی طرح مشاغل خانگی در خصوص پیشرفت این طرح در استان بوشهر بیان کرد: اکنون در فاز شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان طرح هستیم که در این مرحله بایستی در وهله اول لیست کلیه متقاضیان را مطابق با سهمیه ای که به استان ابلاغ شده - ۱۵۰  نفر- آماده شود که در حال حاضر لیست در مرحله نهایی شدن است.

 

پرویز تصریح کرد: پس از نهایی شدن لیست با تشکیل کارگروه تخصصی به ارزیابی و دسته بندی متقاضیان طرح بر اساس مهارت آنها پرداخته خواهد شد که طی برنامه ریزی های انجام شده این بخش از فاز اول در هفته جاری عملیاتی خواهد شد و پس از آن مشخصات متقاضیان در سایت ‏ inhb.ir  ثبت خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای عملیاتی کردن این طرح در استان تاکنون جهاد دانشگاهی بوشهر نشست‌های متعددی با مدیران و کارشناسان دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه های اجرایی مربوط به این طرح از جمله بهزیستی، اداره زندانها، کمیته امداد، میراث فرهنگی و صنعت معدن و تجارت تشکیل داده است و طی این جلسات برای اجرای فاز اول برنامه ریزی هایی صورت پذیرفته است.

 

مدیر برنامه ریزی طرح مشاغل خانگی در بوشهر با اشاره به هدفمندی اجرای پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی گفت: جهاددانشگاهی با ارائه آموزش های تخصصی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی تلاش خواهد کرد متقاضیان را مهیای راه اندازی کسب و کار خانگی نماید.


( ۱ )

نظر شما :