رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

جهاددانشگاهی زمینه‌های گردشگری سلامت را در بوشهر فراهم کند

۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۰۸۴۵ تاپ خبر عمومی
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: جهاددانشگاهی می تواند با احداث مرکز تخصصی دندانپزشکی در یک منطقه ویژه و یک چشم انداز صحیح زمینه‌های گردشگری سلامت را در استان بوشهر فراهم کند.
جهاددانشگاهی زمینه‌های گردشگری سلامت را در بوشهر فراهم کند

سعید کشمیری در گفتگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: من مجموعه جهاددانشگاهی را خیلی دوست دارم، به سبب استراتژی ها و نوع نگاه و حیطه فعالیت های این نهاد چون خروجی دارد. در کشور ما فرصتی برای از دست دادن نیست، و همچنین جوانان بسیاری با مدرک و بدون مهارت داریم اما برنامه‌ای برای استفاده از تخصص این جوانان وجود ندارد.

وی با اشاره به معضل اشتغال و نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اشتغال معلول است نه علت. در هر کشوری در یک بازه زمانی نیروی انسانی توانایی کار و فعالیت را دارد، ما الان در پنجره فرصت و کار قرار داریم و مجموعه جهاددانشگاهی می تواند با استفاده از فعالیت های کارآفرینانه و نوآورانه به برطرف کردن معضلات اقتصاد و اشتغال کمک نماید. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر فرصت ها و ظرفیت های زیادی دارد و جهاددانشگاهی می تواند این ظرفیت ها را به کار گرفته و شرایط استفاده از فرصت های موجود را برای جوانان و نیروی جویای کار فراهم نماید.

کشمیری تاکید کرد: جاذبه های گردشگری، صنعت، فرصت ها و ظرفیت های سواحل و کرانه ای که با راه اندازی اتاق فکر متشکل از نخبگان و متخصصان می توان از تمام این فرصت ها در راستای توسعه و پیشرفت بهره گیری کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی و تعریف فرصت و راهکار خاطرنشان کرد: باید از فرصت های موجود برای ایجاد اشتغال استفاده شود، زیرا هر شغل باعث کاهش جرم می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت فوق العاده ی توریسم درمانیاظهار کرد: با توجه به پایین بودن قیمت ها و ظرفیت پزشکان، جهاددانشگاهی می تواند با احداث مرکز تخصصی دندانپزشکی در یک منطقه ویژه و سپس بیماریابی با یک چشم انداز صحیح زمینه‌های گردشگری سلامت را در استان بوشهر فراهم کند.

سعید کشمیری با بیان اینکه باید کمبودها احصاء شود، تصریح کرد: با توجه به ارزان بودن تولیدات داخلی، نیروی انسانی و پزشکان خوب، و نرخ پایین مصوب می توانیم در حوزه های درمانی فعالیت قابل توجهی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استان بوشهر با داشتن مرکز بین المللی و تخصصی دندانپزشکی، تبدیل به یک هاب منطقه ای برای کشورهای همسایه باشیم و در کنار آن تورهای درمانی-تفریحی تعریف شود. 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  در جاهایی که خودمان نتوانسته ایم کار کنیم دوست داریم جهاددانشگاهی وارد شود، گفت: جهاددانشگاهی استان بوشهر می تواند آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص طبی را به عنوان کمبودهای استان بوشهر راه اندازی نماید.


نظر شما :