تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین استاندارد،‌ جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و بوشهر

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین استاندارد،‌ جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و بوشهر

۳۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۲۷۲۵ تاپ خبر پژوهشی عمومی
تفاهم نامه سه جانبه همکاری مشترک با هدف توسعه و ترویج استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه‌ی فعالیت‌های آزمایشگاهی و آموزشی بین سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، اداره کل استاندارد و جهاد دانشگاهی استان بوشهر امضا شد.
تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین استاندارد،‌ جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و بوشهر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه و ترویج استانداردهای ملی و بین المللی در زمینه ی فعالیت های آزمایشگاهی و آموزشی در استان بوشهر با محورهای استفاده بهینه از توانایی‌های علمی، آموزشی و پژوهشی طرفین و همکاری در فعالیت‌های تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی مرتبط، برنامه‌ریزی و طراحی دوره‌های آموزشی، و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد به امضا رسید.

از دیگر محورهای تفاهم نامه می توان به برگزاری دوره‌های آموزشی و گردهمایی‌های علمی مرتبط، استانداردسازی کیفیت مواد، وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، آموزش استانداردسازی مکان، وسایل و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، توسعه آموزش‌های مهارتی و ارائه پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در امر استانداردهای اجتماعی، ترویجی و نظرسنجی های موردنیاز با توجه به توانمندی جهاددانشگاهی اشاره کرد.

اعتبار این تفاهم‌نامه که به امضاء دکتر آخوندی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، دکتر بهره مند، مدیرکل اداره کل استاندارد استان بوشهر و علی احمدی زاده رئیس جهاددانشگاهی واحد بوشهر رسیده است، به مدت ۲ سال تعیین شده و در پایان مدت اعتبار، برای دوره‌های بعدی قابل تمدید است.

گفتنی است با صدور گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها (استاندارد ISO/IEC17025) از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران برای آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند مرکز پدافند غیرعامل سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، این آزمایشگاه به عنوان یکی از آزمایشگاه های معتبر و مرجع ایران که توانایی انجام خدمات در سطح ملّی را دارا می باشد معرفی شده است.

آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی هوشمند سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، همچنین تائید صلاحیت آزمایشگاه همکار بابت تجهیزات مخابراتی (سوئیچ و روتر) از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین معیار مصرف انرژی و دستور العمل برچسب انرژی برای تجهیزات اداری و تجهیزات تصویرپردازی را نیز دارا است.

هم اکنون با توسعه و ارتقاء کیفیت فعالیت ها و دریافت مجوزهای لازم، مرکز خدمات پدافند غیرعامل سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف ارائه مشاوره و خدمات آزمایشگاهی را در استان تهران به سازمان های دولتی، خصوصی و بانکها در زمینه تجهیزات IT از قبیل دوربین مداربسته، سرور، لپ تاپ، NVR ،DVR  کامپیوتر و... را ارائه می کند.

با امضاء تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، اداره کل استاندارد و جهاد دانشگاهی استان بوشهر که سه شنبه ۳۰ مهرماه در آیین روز جهانی استاندارد انجام شد، توسعه برنامه های این آزمایشگاه در زمینه ی ارائه خدمات مشاوره و آزمون در سایر استان های کشور نیز مهیا شده است.