معاون استاندار بوشهر:

جهاد دانشگاهی رقیب دانشگاه‌ها یا بخش‌های دیگر نیست

جهاد دانشگاهی رقیب دانشگاه‌ها یا بخش‌های دیگر نیست
۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۵۲۳۲ تاپ خبر عمومی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: جهاد دانشگاهی رقیب دانشگاه ها یا بخش های دیگر نیست و همچون گذشته رفیق آنها خواهد بود که این بستگی به تعامل و همکاری مجموعه ها و بخش های مختلف دارد.
جهاد دانشگاهی رقیب دانشگاه‌ها یا بخش‌های دیگر نیست

سعید زرین فر در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در طول ۲ سال فعالیت خود در بوشهر هم به عنوان یک نهاد که وظیفه و نقش هدایت گری مجامع دانشگاهی را داشته و هم به عنوان یک مجموعه که در مقاطع مختلف زمانی نقش طلایه داری و صف شکنی و به نوعی پیشتازی در مسائل علمی کشور در سال های بعد از انقلاب را داشته نقش ارزنده ای را ایفا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در بحث های بیوتکنولوژی، نانوفناوری، سلول های بنیادی و... افزود: برداشت من این است که در هر حوزه ای که در کشور نیاز هست و ظرفیت کار وجود داشته مجموعه جهاد دانشگاهی بسیار فعال و کاربردی وارد عمل شده و ارائه خدمت می کند.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به نقش ارزنده جهاد دانشگاهی در کشور خوشحال هستیم که در استان بوشهر نیز شرایط راه اندازی جهاد دانشگاهی فراهم شد و امروز این پتانسیل وجود دارد و می توانیم از خدمات و امکانات آن استفاده کنیم.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی در بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت های خوب استان در حوزه های مختلف مانند صنایع دریایی، انرژی و ظرفیت های دیگری که در حوزه هایی مربوط به آبزیان و پرورش ماهی وجود دارد، احداث این مرکز می تواند در تمام این حوزه‌ها به پیشبرد اهداف کمک نماید.

زرین فر خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان بوشهر در اسفندماه ۹۷ طی یک تفاهم‌نامه، جهاد دانشگاهی استان بوشهر مامور به اجرای پروژه تولید بچه ماهی شد که این کمک بزرگی به کشور و صنعت شیلات خواهد بود و با پیگیری ها و همّت جهاد دانشگاهی و استانداری بوشهر توانسته ایم اعتبارات و تمهیدات مورد نیاز برای این کار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه همراهی با مجموعه جهاد دانشگاهی از سوی مجموعه دانشگاه ها و بخش دولتی ضروری است، افزود: نقش انقلابی و جهادی این نهاد کمک به مجموعه دانشگاه ها است که تا الان نیز این کار را انجام داده است. قطعا جهاد دانشگاهی رقیب دانشگاه ها یا بخش های دیگر نیست و همچون گذشته رفیق آنها خواهد بود که این بستگی به تعامل و همکاری مجموعه ها و بخش های مختلف دارد

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اشتغال یکی از دغدغه های بزرگ کشور است، گفت: از لحاظ اشتغال نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری داریم اما نیاز است که در این حوزه کار بیشتری انجام شود و امیدواریم مرکز منش با آموزش و مهارت افزایی به توسعه کسب و کارهای نوین کمک نماید.


نظر شما :