رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خبر داد

تخصیص ۸۰ میلیاردی به طرح تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۷۶۱۵ تاپ خبر پژوهشی عمومی
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: اعتباری به میزان ۸۰ میلیارد ریال به اجرای طرح تولید و تکثیر بچه ماهی سی باس تخصیص یافت.
تخصیص ۸۰ میلیاردی به طرح تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، علی احمدی زاده عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در آبهای استان بوشهر برای فراهم شدن زمینه های تکثیر بچه ماهی، بسترسازی جهت تولید بچه ماهی سی‌باس در جهاد دانشگاهی بوشهر با اعتبار ۱۲۸ میلیارد ریال فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: از این اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به صورت ملی توسط جهاددانشگاهی تخصیص یافته و ۴۸ میلیارد ریال نیز تعهد استان در سفر رئیس جمهور است که پیگیری ها جهت تخصیص آن در سال ۹۹ در حال انجام است و این پروژه مهم استان را به قطب تولید و تکثیر بچه ماهی تبدیل خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای مولد انقلاب است، بیان کرد: این نهاد با برخورداری از ظرفیت‌های مختلف، منشاء خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، فناوری، آموزش و توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاه‌ها بوده و این طرح‌ نیز در راستای رفع نیازهای فناورانه کشور و خودکفایی تعریف شده‌ است. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی در بحث پرورش ماهی در قفس برنامه ریزی شده است که در حال حاضر کلیه بچه ماهی موردنیاز از کشورهای تایلند و استرالیا تامین می شود و با تحقق این مهم کشور از واردات بچه ماهی بی نیاز خواهد شد. 

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل بومی سازی صنعت آبزی پروری دریایی افزود: برای استفاده از ظرفیت های موجود و امکانات در دسترس با هدف خودکفایی در این صنعت و تکمیل چرخه تکثیر و پرورش آبزیان نیازمند بومی سازی فرآیند تولید بچه ماهی سی باس هستیم. 

این مسئول توضیح داد: در حال ایجاد زیرساخت ها و همچنین ساخت حوضچه هایی در شهرک شیلاتی جهت اجرای طرح تولید بچه ماهی سی‌باس هستیم. علاوه بر این زمین و مجوزهای لازم ساخت و موافقت اصولی مرکز آبزیان دریایی نیز اخذ شده است.

 


نظر شما :