انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل زندان‌ها و جهاد دانشگاهی استان بوشهر

استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای توانمندسازی نیروی انسانی

۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۶ کد : ۲۰۴۶۲ تاپ خبر
استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای توانمندسازی نیروی انسانی

نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و جهاد دانشگاهی استان بوشهر برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در این نشست عنوان کرد: در حوزه های آموزش، پژوهش و سایر توانمندی‌های جهاد دانشگاهی آماده همکاری و تعامل و خدمات دهی هستیم.

علی احمدی زاده با اشاره به سوابق آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: اعتقاد ما بر پژوهش‌های کاربردی و نه پژوهش های کتابخانه ای است تا بتوانیم به قشری که باید و جامعه هدف خود خدمات لازم را ارائه بدهیم.

وی افزود: تشکیل کارگروه های علمی و تخصصی با هدف آموزش صحیح، پژوهش کاربردی و همچنین اقدامات فرهنگی موثر در حوزه‌های مختلف مورد نظر می تواند در راستای اهداف عالی سازمانی بسیار مثمر ثمر واقع شود.

استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای توانمندسازی نیروی انسانی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی گفت: منابع انسانی سرمایه اصلی ما هستند و هر چقدر که نیروی انسانی ما دانش، علم و مهارت بیشتری در حوزه تخصصی خود داشته باشد می تواند در راستای اجرای سیاست قوه قضائیه یعنی پیشگیری از جرم موفق‌تر عمل کند.

سید قاسم طباطبایی مهر با بیان اینکه خانواده زندانیان در معرض آسیب‌های مختلفی هستند، ادامه داد: بین ۸۵ تا ۹۰ درصد زندانیان استان بوشهر بومی و تقریبا ۶۰% سرپرست خانوار هستند که وقتی سرپرست خانواده وارد زندان می‌شود در درجه اول معیشت آن خانواده و اقتصاد و به تبع آن دیگر موارد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که خانواده‌ها دچار آسیب نشوند، ادامه داد: متاسفانه در حوزه های تاسیساتی و زیربنایی و خدماتی بهره گیری لازم از نیروی انسانی صورت نگرفته است. 

این مسئول توضیح داد: در مدت اخیر و با شیوع کرونا، ۴۰ درصد زندانی ها از امکان مرخصی استفاده کردند، زندانی ها بنا بر تفاهم‌نامه با مرکز بهداشت قبل از بازگشت به زندان به آزمایشگاه معرفی شده و از آنها تست کرونا گرفته می‌شود و پس از اخذ گواهی سلامت مجددا به زندان مراجعه می‌کنند.

مدیرکل زندان های استان بوشهر با ابراز خوشحالی از فراهم شدن امکان همکاری با مجموعه جهاد دانشگاهی در استان بوشهر گفت: در حوزه های مختلف یاد شده از ظرفیت بالای جهاد دانشگاهی استفاده خواهیم کرد. 


نظر شما :