دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

جهاد دانشگاهی فقط قصد خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را دارد

۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵ کد : ۲۱۶۵۲ تاپ خبر
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی متعلق به هیچ جریان سیاسی نیست و فقط قصد خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را دارد پس باید همه آحاد جامعه در کنار این نهاد انقلابی بایستند و جهاد کنند.
جهاد دانشگاهی فقط قصد خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را دارد

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی متعلق به هیچ جریان سیاسی نیست و فقط قصد خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را دارد پس باید همه آحاد جامعه در کنار این نهاد انقلابی بایستند و جهاد کنند.

غلامحسین کرمی در حاشیه نشست با رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: آشنایی بنده با مجموعه جهاد دانشگاهی به زمان جنگ تحمیلی و با آغاز حملات شیمیایی عراق به جزیره مجنون بازمی‌گردد. در دوران جنگ با شروع حملات شیمیایی دولت بعث عراق به جزیره مجنون برای تشخیص نوع مواد شیمیایی و راه های مقابله با گازها و ساخت مهمات و تسحیلات نظامی جهاد دانشگاهی وارد عرصه شد که به همین واسته نام جهاد دانشگاهی پرآوازه گردید.

وی تاکید کرد: جای خالی جهاد دانشگاهی به شدت در استان بوشهر احساس میشد که این مهم به دست انسان‌های مستعد و توانمند شکل گرفته و دستاوردها و برکات آن متوجه مردم و استان شده و در مدت کوتاه فعالیت جهاددانشگاهی در استان دستاوردهای مهمی حاصل شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرموده اند: "امروز امید مردم به نیروهای انقلابی و جهادی است" ما امیدواریم جهاددانشگاهی در استان بوشهر بتواند مشکلات و نیازهای مردم را شناسایی و در راستای حل آنها بکوشد.

کرمی اضافه کرد: مهم ترین ویژگی جهاد دانشگاهی همان روحیه جهادی و انقلابی است که با حداقل امکانات می تواند به بهترین شکل ممکن عمل کند. جهاد دانشگاهی می بایست از فعالیت‌های سیاسی و سیاست‌زدگی بپرهیزد تا در دام مسائل و مشکلات سیاسی نیافتد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان اظهار کرد: هدف فعالیت‌های جهاد دانشگاهی باید پیشرفت نظام اسلامی، حل مشکل مردم و رضایت خداوند قرار گیرد. از خصوصیات بارز جهاد دانشگاهی می‌توان به استفاده بهینه از توان علمی افراد با حداقل امکانات در جهت رفع نیازهای مردم اشاره کرد که در این میان هیچگاه منافع خود را معیار انجام فعالیت‌ها قرار نداده است.

 

وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی باید ارتباط بین جامعه و صنعت را پیدا کند و پلی میان جامعه و دانش باشد تا تئوری های علمی را به مرحله اجرا نزدیک کند.

غلامحسین کرمی تصریح کرد: در استان بوشهر کمبودهای فراوانی وجود دارد که از جمله این کمبودها می‌توان به حوزه کشاورزی و در زمینه اصلاح گونه‌ خرمای استان اشاره کرد. با توجه به رویش گونه های متعدد خرما در استان بوشهر هنوز هم بهره وری مناسبی از این محصول وجود ندارد و بازارپسند نیست که از همین رو در بازار صادرات نیز جایگاهی ندارد.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در همین راستا جهاد دانشگاهی می‌بایست به حوزه اصلاح گونه های نخل در استان بوشهر ورود کند تا کیفیت این محصول را به سطح بالاتری برساند و قابل رقابت با سایر کشورها و محصولات گردد.

نماینده دشتی و تنگستان گفت: در استان ما زمینه و ابزارهای مناسب برای پرورش آبزیان وجود دارد اما متاسفانه هنوز به شیوه سنتی عمل می‌شود که این عمر باعث شده از دیگر کشورها در این حوزه عقب‌تر باشیم اما الحمدالله در حوزه آبزیان جهاد دانشگاهی در حال انجام کارهای فناورانه بزرگی است که ما هم حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با توجه به اینکه استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود نیاز است که جهاد دانشگاهی به این مهم ورودی جهادی داشته باشد و جلساتی را با مدیران نفت در استان و سطح ملی جهت ایفای نقش جهاد دانشگاهی در صنعت نفت هماهنگ خواهیم کرد.

کرمی افزود: جهاد دانشگاهی در معرفی، ساماندهی و نگهداری از اماکن حوزه گردشگری و بوم‌گردی با توجه به شرایط و موقعیت‌های مناسب استان می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند که این امر می‌تواند در رقم خوردن آینده درخشان تاثیر زیادی داشته باشد. در همه جای استان بوشهر نیازها به شدت احساس می شود و زمینه های فعالیت جهاد دانشگاهی فراهم است فلذا این بهترین و مناسب ترین موقعیت است که می توان به صورت جهادی وارد این عرصه ها شد و بهترین انتخاب جهت کارهای علمی و پژوهشی در استان استفاده از جهاددانشگاهی است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ضرورت تعامل دستگاه‌ها با جهاد دانشگاهی اظهار کرد: همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی نیازمند همراهی و همکاری با جهاد دانشگاهی هستند و مدیرانی که با جهاد دانشگاهی همکاری نمی‌کنند باید به حالشان تاسف خورد.

غلامحسین کرمی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی متعلق به هیچ جریان سیاسی نیست و فقط قصد خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را دارد پس باید همه آحاد جامعه در کنار این نهاد انقلابی بایستند و جهاد کنند. لذا در هر نقطه ای که نیاز به همکاری و هماهنگی در سطح ملی و استانی باشد بنده آمادگی کامل را دارم که به عنوان یک پل پیگیری اهداف جهاددانشگاهی استان جهت تحقق آن باشم.

 

 


نظر شما :