رئیس جهاد دانشگاهی: ایجاد زنجیره تولید فناوری های پرورش ماهی در قفس از اهداف جهاد دانشگاهی است

رئیس جهاد دانشگاهی: ایجاد زنجیره تولید فناوری های پرورش ماهی در قفس از اهداف جهاد دانشگاهی است

۰۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۲ کد : ۲۲۱۱۰ تاپ خبر پژوهشی عمومی
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: براساس ماموریت جهاد دانشگاهی در حوزه فناورانه، ایجاد زنجیره های تولید فناوری های پرورش ماهی در قفس را یکی از اهداف فناورانه جهاد دانشگاهی قرار داده ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی: ایجاد زنجیره تولید فناوری های پرورش ماهی در قفس از اهداف جهاد دانشگاهی است

دکتر حمیدرضا طیبی در آیین کلنگ زنی پروژه تولید و تکثیر بچه ماهی در استان بوشهر عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در کشور و همچنین یکی از زمینه های خوب برای صادرات، موضوع تامین امنیت غذایی برای مردم است؛ در این حوزه یکی از موضوعات مهم تامین گوشت سفید موردنیاز مردم است که از طریق پرورش ماهی تامین می شود.

وی ادامه داد: کسب دانش فنی تور، قفس، تولید بچه ماهی و غذا و داروی بچه ماهی بسیار مهم است.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: به طور طبیعی این پروژه باید در یکی از استان های جنوبی اجرا می شد، و با همت و پیگیری دکتر احمدی زاده، رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر، ما این استان را برای اجرای پروژه انتخاب کردیم و خوشبختانه یک تیم فناورانه و علمی بومی خوب در بوشهر مشغول به کار شدند و ما نیز حمایت لازم را به لحاظ منابع مالی انجام می دهیم و همچنین جهاد دانشگاهی به عنوان مشاور در این حوزه کمک خواهد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بوشهر به عنوان پایلوت طرح تولید و تکثیر بچه ماهی سی باس، انتخاب شده و کار را شروع کرده اند که امروز عملیات کلنگ زنی مجموعه اصلی انجام می شود. هدف این کار نه تنها رفع نیازهای استان بلکه در قدم های بعدی رفع نیازهای ملی و حتی صادرات به منطقه و کشورهای دیگر است.

طیبی اظهار کرد: پروژه دیگر در حوزه پزشکی و ایجاد مجموعه درمانی است که امروز با افتتاح آزمایشگاه کووید ۱۹ شروع می شود و به تدریج توسعه پیدا می کند. ما در این حوزه ها نیاز به حمایت استاندار و مدیریت استان بوشهر داریم.

وی یادآور شد: در موضوع توسعه حوزه آموزش، خوشبختانه با همت جهاد دانشگاهی بوشهر ساختمان مناسبی برای دانشگاه علمی کاربردی واگذار شده و بازسازی خوبی انجام شده است که در روز جاری افتتاح خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در ادامه برنامه های امروز یک نشست علمی با عزیزانی که پروژه تولید و تکثیر بچه ماهی را در دست دارند خواهیم داشت و همچنین نشست با استاندار و نماینده ولی فقیه داریم که ضمن گزارش فعالیت ها از آن ها درخواست کمک برای حمایت از برنامه های توسعه ای جهاد دانشگاهی در استان بوشهر خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: خیلی امیدوارم با مجموعه نیروی جوان و فعال و خوبی که جهاد دانشگاهی استان بوشهر دارد بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم؛ زمینه های جدیدی مثل گیاهان دارویی و رفع آلودگی های نفتی در دریا برنامه هایی است که ما می توانیم در این استان انجام دهیم.


نظر شما :