۴۰ سالگی انقلاب اسلامی _جهاددانشگاهی رویش کارآیی و وفاداری

رییس جهاددانشگاهی واحد بوشهر خبر داد: راه‌اندازی "آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک جهاددانشگاهی" و "کلینیک مشاوره" در استان

۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۹ کد : ۲۲۲۹ تاپ خبر پژوهشی عمومی
علی احمدی زاده رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: به‌زودی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آزمایشگاه تشخیص طبی و اولین آزمایشگاه ژنتیک در استان در جهاددانشگاهی راه‌اندازی می‌شود.
رییس جهاددانشگاهی واحد بوشهر خبر داد: راه‌اندازی "آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک جهاددانشگاهی" و "کلینیک مشاوره" در استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد بوشهر،‌ علی احمدی زاده در آستانه سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی گفت: با توجه به نبود آزمایشگاه مرجع ‌دولتی در استان و عدم وجود آزمایشگاه ژنتیک، آزمایشگاه‌های فوق با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به برگزاری طرح آموزش پیش از ازدواج جهت زوجین توسط جهاددانشگاهی به‌زودی کلینیک مشاوره نیز راه‌اندازی خواهد شد.
احمدی زاده گفت: راه‌اندازی حوزه‌های پزشکی در جهاددانشگاهی جهت انتقال دانش فنی روز دنیا و با توجه به هزینه‌های پزشکی این نهاد کمک به قشر آسیب‌پذیر و محروم در استان است.
‎رییس جهاددانشگاهی استان گفت: جهاددانشگاهی در یک سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه آموزشی، اشتغال، فرهنگی و پژوهشی در استان را انجام داده است که از جمله می توان به آموزش بیش از 1000 فراگیر جهت اشتغال در صنعت و بازارکار اشاره کرد.
‎علی احمدی زاده نقطه عطف فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در یک سال گذشته، انعقاد بیش از 20 تفاهم‌نامه با استانداری و ادارات استان بیان نمود، که در این راستا 4 سند مهم پژوهشی استان نیز به این نهاد علمی واگذار شده است. از جمله اسناد استان عوامل مؤثر بر بیکاری در استان، سند اجتماعی استان و سند ارتقا جایگاه زنان و خانواده استان و اصلاح نژاد نخیلات و کشت بافت خرما مجول به این نهاد واگذار شده است.
‎وی افزود: این نهاد ضمن جلب اعتماد مسوولان استان، جایگاه ویژه‌ای برای خود ایجاد نموده به‌طوری‌که بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاهی تمایل زیادی برای همکاری با برنامه‌های جهاددانشگاهی استان از خود نشان می‌دهند.
احمدی زاده یکی از برنامه‌های مهم معاونت پژوهش و فناوری در جهاددانشگاهی استان را فعال نمودن حوزه‌های پزشکی و آبزیان و انرژی خورشیدی اعلام نمود که جهت رفع نیازها و پیشرفت حوزه‌های فوق در استان فعال خواهد شد.
‎رییس جهاددانشگاهی استان افزود: در یک سال گذشته دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان، مرکز آموزش شماره یک بوشهر، مرکز افکار سنجی شعبه بوشهر، مرکز خون بند ناف استان، مرکز آموزش نفت و گاز در منطقه پارس جنوبی، مرکز آموزش الکترونیکی راه‌اندازی شد که در سال 97 نیز آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک، درمانگاه عمومی تخصصی، مرکز مشاوره و 2 مرکز آموزش شهرستانی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان راه‌اندازی خواهد شد.
‎وی برآورده کردن نیازهای تخصصی آموزش استان را با تدوین دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، توسعه آموزش‌های تخصصی و الکترونیکی، ارتقا کلینیک آموزش مشاوره و راه‌اندازی مراکز آموزش در شهرستان‌های کنگان و دشتستان را از برنامه‌های اولویت‌دار جهاددانشگاهی در حوزه آموزش در سال جاری عنوان کرد.
وی در پایان گفت: در طرح بزرگ توانمندسازی نیروهای بومی منطقه جهت اشتغال در پارس جنوبی در سال قبل ۳۰۰ نفر اموزش عمومی تخصصی را در جهاددانشگاهی استان گذراندند و مرحله دوم طرح نیز سال ۹۷ با حضور ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان ادامه پیدا خواهد کرد.


( ۱ )

نظر شما :