امضای تفاهم‌­نامه بین معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و جهاددانشگاهی بوشهر

۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۲ کد : ۲۳۸۱۵ تاپ خبر
تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی واحد بوشهر و معاونت پیشگیری از جرم و جنایت دادگستری استان بوشهر امضا شد.
امضای تفاهم‌­نامه بین معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و جهاددانشگاهی بوشهر

 

با توجه به اهمیت و نقش جهاد دانشگاهی و دادگستری در دفاع از ارزش‌­ها و دستاوردهای انقلاب، آمورش و پژوهش در زمینه پیشگیری از آسیب‌­ها و ناهنجاری­‌های اجتماعی، ارتقاء دانش و آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ پیشگیری و استفاده از ظرفیت­‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی و توانمندی‌­های مشترک، تفاهم­نامه فی‌مابین جهاد دانشگاهی واحد بوشهر و معاونت اجتماعی پیشگیری از جرم دادگستری استان بوشهر منعقد ­گردید.

موضوع این تفاهم­‌نامه استفاده بهینه از توانمندی­‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، تولیدی، فرهنگ‌­سازی و اجرایی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم با هماهنگی و بهره­‌گیری از ظرفیت­‌های جهاد دانشگاهی و معاونت اجتماعی پیشگیری از جرم است.

 

 

استفاده از ظرفیت های موجود جهاد دانشگاهی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در نشست انعقاد تفاهم­‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت پیشگیری از جرم و جنایت دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی پیش از این نیز با مجموعه ما تعامل بسیار خوبی داشته، و برنامه هایی در حوزه های مختلف آموزشی، کارگاهی و پیشگیری انجام داده است.

الماس گشتاسبی افزود: امیدواریم با بهتر شدن شرایط فعلی کشور از حیث شیوع بیماری و ویروس کرونا، بتوانیم بیش از این فعالیت و تعامل داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت های جهاد دانشگاهی استفاده نماییم. ان‌شالله این شرایط ماندگار نخواهد بود.

رصد اجتماعی و شناسایی آسیب‌ها

رئیس جهاددانشگاهی واحد بوشهر اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق در شهرستان ها با انجام نظرسنجی از طریق مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی و با در نظر گرفتن جامعه آماری بررسی‌ و آسیب‌شناسی انجام شده و سند توسعه فرهنگی اجتماعی استان بوشهر تدوین شده است.

علی احمدی‌زاده تاکید کرد: دیدگاه ما این است که باید یک مرکز رصد اجتماعی در استان بوشهر وجود داشته باشد و بتوانیم با شناسایی آسیب‌ها و مشکلات در زمینه‌های مختلف در راستای برطرف کردن آنها کوشش نموده و در جهت ارتقاء سطح اجتماعی منطقه گام برداریم.

 بخشی از محورهای همکاری مشترک دو طرف قرارداد انجام پژوهش‌­های کاربردی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، استفاده از توانمندی­‌های آموزشی و پژوهشی طرفین، نیازسنجی آموزشی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، خشونت و نزاع، جرایم اقتصادی و سایر جرائم و آسیب­‌های اجتماعی موجود در سطح استان بوشهر، طراحی و برگزاری دوره‌­ها و کارگاه‌­های آموزشی­ مشترک متناسب با ویژگی‌­ها و نیازهای گروه­‌های مخاطب در زمینه پیشگیری از جرایم و آسیب‌­های اجتماعی، همکاری مشترک در تولید منابع آموزشی و کمک آموزشی موردنیاز، همکاری و مشارکت در زمینه تولید خبر، گزارش و انعکاس اخبار، اطلاع‌­رسانی، آگاهی‌­بخشی در زمینه جرائم و آسیب‌­های اجتماعی در خبرگزاری­‌های ایسنا و ایکنای جهاد دانشگاهی، مشارکت و همکاری در ارتقاء آگاهی‌­های عمومی، مهارت­‌های زندگی بر اساس مبانی ایرانی و اسلامی و ارزش‌­ها برای دانشجویان دانشگاه‌­ها و خانواده ها در استان بوشهر است.

 

 

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :