آیت‌الله حسینی بوشهری: کشور امید زیادی به فعالیت‌های نهاد علمی انقلابی جهاددانشگاهی دارد

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۵ کد : ۲۹۳۸۱ تاپ خبر عمومی
نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: از روز اول تاسیس چشم ها به این نهاد انقلابی دوخته شده تا هر روز شاهد نواوری و خلاقیت این نهاد باشیم و کشور امید زیادی به فعالیت‌های نهاد علمی انقلابی جهاددانشگاهی دارد.
آیت‌الله حسینی بوشهری: کشور امید زیادی به فعالیت‌های نهاد علمی انقلابی جهاددانشگاهی دارد

آیت‌الله حسینی بوشهری در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در هر جا و هر زمینه ای که حضور داشته توانسته متناسب با وظایف و ماموریت های محوله خود، عمل کند و موفق باشد، توصیه من به شما این است که دچار روزمرگی نشوید و مرتبا دستاوردها و عملکرد را رصد کرده و با برنامه پیش بروید تا در آینده، این مجموعه در استان بوشهر یک سروگردن از سایر مجموعه ها بالاتر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به خدمات و همت شما و همکاران جهادگرتان در استان بوشهر ضرورت دارد که توجه بیشتری به فعالیت‌های جهاددانشگاهی شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد خوشنام و پیشقدم در عرصه‌های مختلف است و از همان روزی که جهاد دانشگاهی با یک حرکت جهادی، همان امری که مد نظر مقام معظم رهبری بود تشکیل شد چشم ها به این نهاد انقلابی دوخته شده تا هر روز شاهد نواوری و خلاقیت این نهاد باشیم و همواره امید زیادی به فعالیت این نهاد در کشور وجود داشته است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: واقعیت این است که کشور ما ظرفیت‌ها و امکانات زیادی دارد اما بسیاری اوقات نگاهمان به بیرون است و ظرفیت‌های داخلی را نادیده می‌گیریم. 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با این شرایط که مردمِ خوب ما پای انقلاب هستند و اگر به آنان توجه شود می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. اگر مردم صحنه‌ها را خالی می‌کردند دشمنان ما به آرزوها و آمال خود می‌رسیدند اما این مردم با جانفشانی و فداکاری و ایثار خود در صحنه ماندند. 

امام جمعه قم افزود: وجود و فعالیت جهاددانشگاهی برای استان مایه‌ی آبرو و عزت و افتخار است و پروژه‌ها و ماموریت‌های مهمی چون تولید بچه ماهی، ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی، کمک به بحث ناباروری و ژنتیک، گیاهان دارویی، فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی توسط این نهاد مهم می‌تواند استان بوشهر را به سمت پیشرفت و توسعه حرکت دهد. 

جهاددانشگاهی سعی کرده در مرز علم و فناوری حرکت کند

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار بالای جهاددانشگاهی، امکان تولید بسیاری از فناوری ها در این نهاد علمی وجود دارد. جهاددانشگاهی در طی این ۴۲ سال سعی کرده در مرز علم و فناوری حرکت کند و آمادگی پذیرش ماموریت در زمینه بسیاری از فناوری های مورد نیاز کشور را دارد.

علی احمدی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها گفت: هدف گذاری کشور باید با همین عنوان مورد توجه مسئولین قرار گیرد و با همت و تلاش جهادی نسبت به ایجاد ظرفیت تولید و رفع موانع اهتمام ویژه ورزید.

آموزش‌های اشتغال‌زا با توجه به نیاز جامعه هدف

وی با اشاره به آموزش‌های اشتغال‌زا در جهاددانشگاهی عنوان کرد: آموزش‌های تخصصی حوزه نفت و گاز و پزشکی و سایر آموزش‌های مورد نیاز جامعه در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی ارائه می‌شود، همچنین در مرکز علمی کاربردی نیز پذیرش دانشجو در هفت رشته‌ دارای ظرفیت استان مانند بازرگانی، گمرک، آبزیان، امور اداری، حسابداری و... به دانشجویان خدمات ارائه می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در طی سه سال گذشته بالغ بر ۱۸ هزار نفر توسط مراکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی آموزش داده شده‌اند که بسیاری از این افراد در حوزه‌های مختلف مانند تکنسین داروخانه، دستیار دندانپزشک و فوریت‌های پزشکی یا سایر مهارت‌هایی که از طریق نیازسنجی شناسایی و سپس به افراد ارائه شده، اشتغال پیدا کرده‌اند. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: در اوایل شیوع کرونا با ایجاد کارگاه و راه اندازی خط تولید ماسک بالغ بر ۷۰ هزار ماسک و گان با استفاده از ظرفیت زنان سرپرست خانوار تولید و توسط جهادگران عزیز در استان توزیع شد که هم برای آنان اشتغال ایجاد کرد و هم اینکه نیاز استان و مردم برطرف شد. 

احمدی‌زاده اضافه کرد: در مرکز سلول‌های بنیادی استان بوشهر از آغاز تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ نمونه خون بند ناف ذخیره شده است. 

وی با اشاره به اینکه چشم انداز سند ۱۴۰۴ تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی پرورش در قفس است، تاکید کرد: برای تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس، کسب دانش تولید بچه ماهی به صورت پایلوت در استان بوشهر در مجتمع زیست فناوری دلوار و مرکز آبزیان در بوشهر توسط متخصصان و کارشناسان جهادگر بوشهر در حال اجرا است. 

به گفته این مسئول، شورای پژوهشی جهاددانشگاهی استان بوشهر سند اجتماعی، سند عوامل موثر بر بیکاری استان و سند ارتقاء وضعیت زنان استان را تدوین کرده که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بوده است. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: مرکز افکارسنجی، سازمان انتشارات و سازمان دانشجویان، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز علمی کاربردی و مراکز آموزشی کوتاه مدت تخصصی بخشی از زیر مجموعه‌های جهاد دانشگاهی استان بوشهر هستند. در حوزه مراکز رشد نیز مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی بوشهر با تمرکز بر ظرفیت‌های خاص استان چون دریا، انرژی و آبزیان در زمینه تیم سازی و برگزاری استارت آپ و ایجاد کسب و کارهای نوین فعالیت می‌کند. 

علی احمدی‌زاده تصریح کرد: با ایجاد دبیرخانه اشتغال استان بوشهر در زمینه طرح‌های ملی توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گام‌های مهمی برداشته‌ایم که این امر در سال جدید نیز ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد پژوهشکده تخصصی آبزیان در استان بوشهر هستیم، گفت: در بحث ژنتیک، ناباروری و سرطان پیگیر جذب اعتبارات استانی و راه‌اندازی مراکز تخصصی هستیم که بسیار مورد نیاز استان است. متاسفانه تنها استانی که مرکز ناباروری و آزمایشگاه ژنتیک فعالی ندارد بوشهر است. 

این مسئول یادآور شد: در حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی به دلیل ظرفیت‌های مهم و بالا در استان بوشهر طرح‌هایی را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم در توسعه این ظرفیت‌ها نیز ورود کنیم. 

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر تاکید کرد: در آزمایشگاه کرونا مشکل تجهیزات داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و نمایندگان محترم در مجلس و وزارت بهداشت که قول مساعد داده شده، این موضوع حل شود.


نظر شما :