اجرای نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر توسط ایسپا

۳۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۴ کد : ۳۳۷۳۰ تاپ خبر عمومی
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر خبر داد: اجرای نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر توسط ایسپا
اجرای نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر توسط ایسپا

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا وابسته به جهاددانشگاهی تاکنون هشت موج نظرسنجی در سطوح ملی و استانی توسط تیم پرسشگری مجرب، تیم ورود داده ها و ارزیابی نتایج اجرا کرده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی بوشهر، علی احمدی زاده در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از شهریورماه سال ۹۹ تاکنون، هفت موج به شکل تلفنی و یک موج به شکل حضوری در شهرها و روستاهای استان در خصوص مشارکت مردم و آرای کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری اجرا شده است.

وی افزود: در این دوره نظرسنجی ریاست جمهوری، نظرسنجی‌های انتخاباتی از شهریور ۹۹ به صورت خویش‌فرمایی در ۷ موج توسط ایسپا آغاز شد که اولین نظرسنجی به صورت حضوری در استان بوشهر از نهم خرداد ماه اجرا شده و در حال حاضر موج نهم در حال اجرا است. 

رئیس جهاددانشگاهی بوشهر خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور پرسشگران مجرب و تیم افکارسنجی تا شب انتخابات چندین موج نظرسنجی در مرکز استان و شهرها و روستاهای بوشهر به شکل حضوری اجرا خواهد شد. 

احمدی زاده اظهار کرد: بعد از نظرسنجی انتخابات سال ۹۶ که توسط ایسپا در ۱۲ موج و به صورت ملی و استانی انجام شد، مشخص گردید این علم می‌تواند نقش موثری را ایفا کند و صحت نظرسنجی در انتخابات ۹۶ نشان داد که می توان عملکرد رفتار انتخاباتی مردم ایران را به درستی پیش بینی کرد. 

وی در پایان یادآور شد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه استان بوشهر تاکنون بیش از ۸۰ طرح نظرسنجی را برای دستگاه های اجرایی استان اجرا کرده است. 

گفتنی است مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با داشتن ۳۱ شعبه فعال در ۳۱ استان کشور که ذیل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان ها تعریف می شوند، از سال ۱۳۸۰ به منظور توسعه تحقیقات افکار عمومی و طرح های نظرسنجی تشکیل شده و تلاش می‌کند ضمن اجرای طرح های نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی در سطوح مختلف، ملی، منطقه ای و محلی، مسئولان و سیاستمداران، دانشگاهیان و نخبگان را نسبت به افکار عمومی و تحولات جامعه حساس نماید. 

به بیان دیگر رسالت اصلی ایسپا ارائه تصویر درست و واقعی از متن جامعه و شنیده شدن صدای شهروندان از طریق تولید و انتشار داده‌های واقعی با رعایت اصل امانتداری و بی‌طرفی و پل زدن بین جامعه و بدنه دانشگاهی و علمی کشور است. 


( ۲ )

نظر شما :