خبرگزاری ایسنا به سرعت در بوشهر درخشید

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۳ کد : ۳۴۲۰۰ تاپ خبر فرهنگی
خبرگزاری ایسنا به سرعت در بوشهر درخشید

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: اگر چه خبرگزاری ایسنا در بوشهر با وقفه نسبت به سایر نقاط کشور شروع به کار کرد اما در همین مدت کوتاه توانست در سطح استان بدرخشد.

علی احمدی‌زاده ظهر امروز در مراسم تودیع سردبیران قدیم و جدید ایسنا در بوشهر اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا با سرلوحه قرار دادن صداقت در کار خود با ۲۲ سال سابقه همچنان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین خبرگزاری‌های کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به پای‌ریزی این خبرگزاری از سال ۱۳۹۸ در بوشهر بیان کرد: اگر چه خبرگزاری ایسنا در بوشهر با وقفه نسبت به سایر نقاط کشور شروع به کار کرد اما در همین مدت کوتاه توانست در سطح استان بدرخشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: از آغاز کار در جهاد دانشگاهی استان با توجه به اعتقادی که به نیروی جوان داشتم، مسئولیت خبرگزاری ایسنا را به یک جوان و نخبه حوزه رسانه سپردم.

احمدی‌زاده عنوان کرد: خانم عرب، حرفه‌ای، خالصانه و جهادی در میدان رسانه اقدامات ارزشمندی را انجام داد و خبرگزاری ایسنا را علاوه بر راه‌انداری، در استان بوشهر جااندازی هم کرد، اکنون خانم پاینده فرد جوان دیگری را در ایسنا به‌کار گرفته‌ایم که سوابق خوبی در عرصه خبر دارد و خبر را هم درک می‌کنند و هم می‌فهمد.

احمدی‌زاده با اشاره به اینکه وضعیت استان زرخیز بوشهر با آن همه ظرفیت مطلوب نیست یادآور شد: مشکلات تنها با حضور مدیران جهادی قابل حل است چراکه خیلی از کارها و فعالیت‌ها هنوز انجام نشده است.

وی با اشاره به حضور افراد سیاسی در راس دانشگاه‌های استان بوشهر یادآور شد: دانشگاه‌ها باید در توسعه استان نقش آفرینی کنند ولی تاکنون این مهم محقق نشده است و علت آن انتصاب افراد سیاسی در راس مدیریت دانشگاه‌های استان بوده است .

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان ضعف عملکرد حوزه علم و فناوری در استان تاکید کرد: رتبه سنجش برخی دانشگاه‌های استان بوشهر در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور جای تاسف و نگرانی دارد.

احمدی‌زاده اضافه کرد: این نگرانی و عقب افتادگی دانشگاه با انتصاب نخبگان جهادی، انقلابی و خودباور به توان ملی در راس دانشگاه‌ها قابل حل است و می‌تواند آینده‌ای روشنی برای توسعه و پیشرفت استان رقم بزند.

وی عنوان کرد: با اشاره به الگوگیری از حاج قاسم سلیمانی در مدیریت جهادی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق فرهنگ مدیریت انقلابی و جهادی است، سیره، زندگی و مدیریت این سردار بزرگ باید الگو باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در این مراسم بیان کرد: رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانسته‌اند اما من فکر می‌کنم در دنیای امروز با توجه به تاثیرگزاری عمیق شاید جایگاه رسانه بتواند جابه‌جا شود.

سعید زرین‌فر با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری ایسنا در بوشهر ادامه داد: مدیران باید نوع نگاه خود را به رسانه عوض کنند، هنوز برخی از مدیران به رسانه‌ به‌عنوان یک بولتن خبری برای مجموعه خود می‌نگرند و در مقابل نقد رسانه‌ها می‌ایستند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید از ظرفیت خود در جهت بهبود شرایط جامعه قدم بردارند و در کنار انتقال خبر، اطلاعات و معلومات منصفانه و عادلانه را در اختیار مردم قرار دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر باتاکید بر نقش مراکز آموزش عالی در دانشگاه‌ها در پیشرفت و توسعه جامعه تصریح کرد: کارهای مهم و اقدامات بزرگی در مدت کوتاه از آغاز به کار جهاد دانشگاهی در استان بوشهر در سطح ملی و استای انجام شده است.

زرین‌فر اضافه کرد: تقویت و حمایت از طرح‌های جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها باید در اولویت قرار بگیرد چراکه زیرساخت توسعه بر این حوزه برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم مژده پاینده به عنوان سردبیر جدید معرفی و از زحمات زهره عرب سردبیر پیشین ایسنا بوشهر تقدیر شد.


نظر شما :