انعقاد تفاهم نامه مرکز آموزشی و پژوهشی HSE در استان بوشهر

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۰ کد : ۴۰۵۹۲ آموزشی عمومی
دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و جهاددانشگاهی استان بوشهر تفاهم‌نامه‌ای راه اندازی دپارتمان تخصصی HSE در راستای کمک به توسعه صنعتی و ارتقاء سلامت جامعه امضا کردند.
انعقاد تفاهم نامه مرکز آموزشی و پژوهشی HSE در استان بوشهر

با توجه به استقرار بزرگ‌ترین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی جهان و نیروگاه اتمی در استان بوشهر و نیز ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت، ایمنی، محیط زیست (HSE)  این تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی استان بوشهر و دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی(HSEEM) منعقد شد.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه، توسعه و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی طرفین در جهت پیشبرد و ارتقاء جایگاه ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای چشم انداز کمک به توسعه صنعتی کشور و استان و ارتقاء سلامت جامعه است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته اظهار کرد: در استان بوشهر تاکنون در این زمینه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است که در این راستا جلساتی با متخصصین خصوصا دانشکده HSEعلوم پزشکی بوشهر جهت تحقق ایجاد یک مرکز تخصصی آموزشی  و پژوهشی HSE برگزار شد.

علی احمدی‌زاده یادآور شد: منطقه پارس جنوبی در حوزه HSE و ایمنی بهداشت به‌دنبال پیدا کردن جایگاه‌ای درخور است و حالا این برعهده دانشگاهیان است که بستر مناسب را فراهم کنند.

وی بیان کرد: در واقع وظیفه ما ایجاد پل بین دانشگاه و صنعت است. بسیاری از فعالیت‌هایی که در استان صورت می‌گیرد نیازمند تقویت حوزه بسیار مهم و استراتژیک HSE است. پس با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه نفت و گاز و نیروگاه اتمی باید به‌دنبال ایجاد یک دپارتمان تخصصی پیگیر و هم‌اندیش در کنار صنایع باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در دو مجموعه تخصصی در استان می‌تواند دپارتمان تخصصی خوبی را جهت کارهای بهداشت ایمنی و سلامت رقم بزند و یک مرکز آموزشی تخصصی HSE در صنایع نفت و گاز در مرکز استان یا در شهرستان‌های جنوبی باعث اتفاقات خوبی خواهد شد.

رئیس دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در حال حاضر با وجود تجهیزات لازم و انگیزه اساتید جوان متخصص این دانشکده درصدد هستیم تا آموزش‌های مرتبط با HSE در منطقه را نظام‌مند با کمک جهاددانشگاهی دنبال کنیم.

امیر حسین دارابی اضافه کرد:  ظرفیت‌ها و برنامه‌های آموزشی جهاددانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال دانشگاه و صنایع باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و کارهای آموزشی و پژوهشی در حوزه HSE در صنعت با کمک دو مجموعه توسعه مند دنبال شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز در استان بوشهر با همت و عزمی راسخ می‌توانیم به‌عنوان قطب HSE در کشور تبدیل شویم و این تفاهم‌نامه را فتح باب فعالیت‌های بسیار بزرگ‌تری در حوزه آموزش و پژوهش باید دانست.

رئیس دانشکده HSEگفت : این دانشکده دارای اعضای هیات علمی مجرب و متخصص است که ظرفیت بسیار خوبی جهت توسعه برگزاری دوره های آموزشی تخصصی دارد. 

دارابی افزود: از امسال با پیگیری های مکرر برای اولین بار در مقطع کارشناسی ارشد HSE با مجوز وزارتخانه موفق به پذیرش دانشجو  شدیم. 

انتهای پیام


نظر شما :