برگزاری آزمون داوری و میانجی‌گری قوه قضاییه در بوشهر

۰۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۴ کد : ۴۰۷۷۴ آموزشی
رئیس جهاددانشگاهی بوشهر از برگزاری آزمون داوری، میانجی گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه با شرکت ۳۱۳ نفر به همت این نهاد در استان خبر داد.
برگزاری آزمون داوری و میانجی‌گری قوه قضاییه در بوشهر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، علی احمدی‌زاده صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون داوری و میانجی‌گری قوه قضاییه اظهار کرد: فراخوان جذب همکاری برای داوری، میانجی گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه با همکاری مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، به‌صورت آزمونی و غیرآزمونی از ۱۸ آبان‌ماه آغاز و تا ۲۸ آبان‌ماه ادامه داشت.

وی اضافه کرد: برخی از داوطلبان، بدون آزمون و براساس شرایط خاصی که در دفترچه راهنمای ثبت نام به تفصیل شرح داده شده است نسبت به ثبت نام پذیرش غیر آزمونی اقدام و مدارک مورد نیاز را بارگزاری کرده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی بوشهر ادامه داد: در روش جذب بدون آزمون، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و حرفه‌ای و تطبیق شرایط (ویژه مؤسسات داوری موجود) مورد بررسی قرار می‌گیرد که این فرآیند به‌همت مرکز توسعه حل اختلاف انجام می‌گیرد و پس از انجام محاسبات و امتیازات در نظر گرفته شده، در صورت داشتن شرایط احراز افراد جهت مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد.

احمدی‌زاده در خصوص پذیرش متقاضیان با آزمون اضافه کرد: ۴۵۹ نفر در استان بوشهر متقاضی شرکت در آزمون داوری، میانجی گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه بودند که با غیبت ۱۴۶ نفر صبح امروز از ساعت ۹ صبح با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی این آزمون با همکاری مرکز آزمون جهاددانشگاهی برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی بوشهر تصریح کرد: نتایج آزمون داوری، میانجی گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه تا پیش از سال جدید در سایت‌ آزمون جهاددانشگاهی به نشانی «www.hrtc.ir» و سایت مرکز توسعه حل اختلاف به نشانی www.shoradad.eadl.ir اعلام خواهد شد.

احمدی‌زاده یاداور شد: این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به برگزاری ۴ آزمون استخدامی دستگاه اجرایی شده است.

دبیر داوری و میانجی‌گری شورای حل اختلاف استان بوشهر نیز در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: داوطلبان با داشتن حداقل مدرک سطح دو حوزه یا مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط از جمله حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) می‌توانند برای ثبت نام در آزمون‌های داوری عمومی اقدام و دانش آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر رشته‌های روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) و دارندگان مدرک حداقل سطح ۲ حوزه تنها مجاز به شرکت در آزمون‌های میانجی گری و داوری تخصصی خانواده بوده‌اند.

عبدالعزیز فتحی شرط پذیرش در آزمون کتبی را کسب حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون عنوان کرد و گفت: حداکثر دو برابر جذب جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

وی اظهار کرد: پذیرفته شدگان آزمون پرونده داوری و میانجی گری دریافت و تعدادی نیز در شوراهای حل اختلاف به‌صورت نیروی افتخاری همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :