رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر:

پروژه‌های فناورانه با دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین تعریف می‌شوند

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۴ کد : ۴۲۸۴۴ تاپ خبر عمومی
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: پروژه‌های فناورانه در این نهاد انقلابی با دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین تعریف و اجرایی خواهند شد.
پروژه‌های فناورانه با دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین تعریف می‌شوند

علی احمدی‌زاده در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: ماموریت‌های ویژه‌ای برای مجموعه جهاددانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور تعریف شده است؛ این نهاد انقلابی در تاریخ بیش از ۴۰ ساله خود تلاش کرده است در مرز علم و فناوری و نقش آفرینی برای رفع نیاز کشور فعال باشد.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور اقدامات ارزشمندی داشته است و در استان بوشهر نیز هر جا نیاز بوده ماموریتی در حوزه‌های مختلف با درنظر گرفتن عدم موازی‌کاری با دیگر نهاد‌های علمی-آموزشی استان، تعریف و اجرا کرده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد:  اکنون این نهاد انقلابی در استان یک مرکز تخصصی آبزیان دریایی دارد که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند، دو پروژه مهم ملی در حوزه امنیت غذایی کشور (تولید فناوری بچه‌ماهی و نهاده‌های دامی) نیز در دست اجرا است.

احمدی‌زاده بیان کرد: پروژه ملی جهاددانشگاهی اکنون در شهرک زیست فناورانه دلوار در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به پایان برسد و ظرفیت جدیدی به کشور در حوزه تولید بچه ماهی افزوده شود.

وی خاطر نشان کرد:‌حوزه انرژی نیاز است همان‌طور که وزارت دفاع و سپاه پاسداران به جوانان اعتماد کردند و دستاورد‌های ارزشمندی را به دنبال داشتند به جوانان و نخبگان اعتماد شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: این نهاد انقلابی در حوزه نفت و گاز اقدامات مهمی داشته که مهمترین آن طراحی نصب و اجرای بازوی بارگیری نفت در خارگ و تولید محلول دمولسیفایر در استان بوشهر بوده است.

احمدی‌زاده گفت: در حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی اولین کیت آزمایشگاهی را در کشور ساخت و در استان بوشهر نیز با راه اندازی دومین آزمایشگاه ویروس شناسی در دوران کرونا خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی با رویکرد جدید جهت شتاب کسب و کار جوانان بالغ بر ۳۰ رویداد را سال قبل برگزار کرد.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: این نهاد انقلابی با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی در دپارتمان‌های مختلف برای ۴ هزار نفر در استان ایجاد شغل کرده، برای ۱۵۰ زن سرپرست خانوار اشتغال پایدار داشته و ۱۵۰۰ شغل پایدار در زمینه مشاغل خانگی ایجاد کرده است.

احمدی‌زاده با اشاره به تعامل خوب جهاددانشگاهی استان بوشهر با حوزویان گفت: حوزویان بیشترین همکاری را با این نهاد داشتند و به صورت جهادی، انقلابی و دلسوزان پای کار بوده‌اند.

وی با نامگزاری سال ۱۴۰۱ با هدف تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: برنامه‌ریزی ما در سال ۱۴۰۱ تولید فناوری با ویژگی "دانش بنیان و اشتغال آفرین" است

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با اشاره به اینکه  برنامه‌های این نهاد در استان جهت تحقق شعار سال اجرا خواهد شد، افزود: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری کرده‌اند، و از آنجا برای تحقق تولید نیاز به فناوری داریم. استان ما با توجه به موقعیت استراتژیک نیازمند تولید فناوری‌های مهمی در حوزه انرژی، آبزیان و صنعت است.

احمدی‌زاده گفت: به‌دنبال تحقق شعار "اشتغال آفرین" نیاز است که یک برنامه مدون برای صنایع بزرگ و متوسط استان معرفی و برنامه ریزی می‌شوند همچنین در حوزه اشتغال خانگی تحقق نیازمند برنامه ریزی جامع هستیم.

انتهای پیام


نظر شما :