اولین جلسه کمیته توزیع و انتشار قرارگاه جهاد تبیین در بوشهر برگزار شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۰ کد : ۴۳۶۱۳ تاپ خبر فرهنگی
به همت جهاد دانشگاهی واحد استان بوشهر، اولین جلسه کمیته انتشار و توزیع قرارگاه جهاد تبیین استان بوشهر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با حضور چند تن از مسئولین برگزار شد.  
اولین جلسه کمیته توزیع و انتشار قرارگاه جهاد تبیین در بوشهر برگزار شد

اولین جلسه کمیته انتشار و توزیع قرارگاه جهاد تبیین در جهاد دانشگاهی واحد بوشهر ۲۲ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولین استانی با هدف هم اندیشی و ارائه راهکارهایی برای عملکرد هرچه بهتر در راستای فرمان مقام معظم رهبری برگزار شد.  

علی احمدی زاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان بوشهر ضمن بیان اینکه اولین قدم جهاد تبیین در استان بوشهر به‌همت نماینده ولی فقیه در استان بواسطه تقسیم کار صورت گرفت اظهار کرد: امروز زمان تبیین موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی که با جهادهای مختلفی از جمله جهاد سازندگی، جهاد فرهنگی، جهاد علمی فرا رسیده است.  

وی بابیان بخشی از دستاوردهای انقلاب در دنیا تاکید کرد: کشور ما جزو کشورهای برتر دنیا در صنعت فناوری هسته ای،  سلول‌های بنیادی و صنعت دفاعی هستیم، اما نتوانسته‌ایم این دستاوردهای ارزشمند را به خوبی تبیین کنیم.  

وی با اشاره به سه راهبرد مهم دشمن که و اهمیت شناخت آن‌ها در مسئله جهاد تبیین ادامه داد: اولین راهبرد دشمن انکار دستاوردهای انقلاب و انحراف اذهان است که اکنون شبکه‌های گسترده‌ای از معاند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در همین زمینه فعالیت دارند.  

دبیر کمیته توزیع و انتشار قرارگاه جهاد تبیین استان با اشاره به راهبرد دوم دشمن که تحریف واقعیت‌ها است افزود: راهبرد سوم نیز جعل حقیقت است به این معنا که، نه تمام دستاوردهای انقلاب بلکه بخشی از آن را آشکار می‌کنند.  

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در پایان با اشاره مجدد به این سه راهبرد دشمن تاکید کرد: کمیته توزیع و انتشار قرارگاه جهاد تبیین استان بوشهر، این امر را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبتنی بر سه فعالیت مهم دشمن در دستور کار خود قرار داده و تبیین مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید پیگیری و شبهات دشمن را خنثی خواهد کرد.  

سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر، عضو کمیته توزیع و انتشار قرارگاه جهاد تبیین استان بوشهر نیز با اشاره به دو امر مهم دشمن شناسی و مخاطب شناسی گفت: جهاد تبیین برای همه مردم است بنابراین شناخت مخاطب و سطوح فکری آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.  

وی ادامه داد: برای انتقال جهاد تبیین لازم است با مردم بصورت قابل فهم و با زبان خودشان صحبت کنیم تا ارتباط موثر شکل بگیرد.  

علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه ضمن تاکید بر الگوی توزیع و انتشار صحیح و اهمیت آن اظهار کرد: محتوای تولید شده هرچقدر هم خوب باشد اگر مطابق با یک الگوی صحیح در زمان و مکان مناسب منتشر نشود اثر بخشی مطلوب نخواهد داشت.  

وی با بیان اینکه الگوی انتشار و ظرفیت مخاطب قبل از انتشار بررسی شود، ادامه داد: مسئولیت محتوا از زمانی که به کمیته انتشار می‌رسد تا زمانی که مخاطب آن را دریافت می‌کند به عهده این کمیته است، این امر باید مدیریت شود.  

حجت‌الاسلام عیسی راستگو، مدیر مرکز رسیدگی به مساجد استان بوشهر نیز پیرامون جهاد تبیین در عرصه روحانیت و مساجد ابراز کرد: ولایتمداری، مدیریت دینی نظام، تاسیس نهادهای انقلاب و نظام، اقامه نماز جماعت و جمعه، حضور در حوادث و آسیب‌های اجتماعی و طبیعی اعم از سیل و بیماری کرونا و نقش روحانیت در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی مسائلی هستند که باید برای مردم تبیین و روشنگری می‌شود.  

محمد قادری، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزش تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه هر برنامه عملیاتی باید قالب و محتوای صحیحی برای تحقق اهداف داشته باشد گفت: برنامه عملیاتی روشی برای پیش بینی چشم انداز کار است؛ روشی که تیم برای تبدیل و تحقق استراتژی به هدف بکار می‌گیرد.  

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی موثر باید شامل سه بخش انگیزه سازی، هویت دهی و اقدام سازی در قالب و تولید محتوا باشد.  

حجت‌الاسلام امید ماندگار، مدیر تهذیب حوزه علمیه برادران استان بوشهر نیز در پایان با اشاره به جایگاه ویژه مخاطب شناسی در جهاد تبیین بیان کرد: نگاه اجتماعی و تاریخی صحیح نسبت به شرایط و زمان برای جهاد تبیین و انتقال آن به وسیله‌ی ابزار ارتباطی جدید بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام


نظر شما :