اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به طرح دانش‌بنیان جهاددانشگاهی بوشهر

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۷ کد : ۴۴۸۱۷ تاپ خبر پژوهشی
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به طرح ملی فناورانه و دانش بنیان تولید غذای آبزیان زنده در این استان خبر داد.
اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به طرح دانش‌بنیان جهاددانشگاهی بوشهر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، علی احمدی‌زاده ظهر پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی طرح های ملی فناورانه،  تولید غذای آبزیان را یکی از الزامات توسعه اقتصاد دریا و صنعت آبزیان دانست و اظهار کرد: کشور در تامین غذای آبزیان به شدت به واردات وابسته است.

وی اضافه کرد: از این رو جهاددانشگاهی بوشهر از سال ۱۴۰۰ طرح مهم و فناورانه تولید غذای آبزیان را در دستور کار قرار داد، این طرح در کمیسیون کشاورزی و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه و در بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به آن اختصاص داده شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در خصوص تولید بچه ماهی سی‌باس نیز تصریح کرد: در این استان از سال ۱۳۹۹ طرح فناورانه و دانش تولید بچه ماهی سی‌باس را در شهرک زیست فناورانه دلوار با بودجه ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

احمدی زاده بابیان اینکه در اجرای طرح تولید بچه ماهی سی‌باس ۱۰ محقق در حال فعالیت هستند، افزود: این طرح در استان بوشهر با ۴۰ درصد پیشرفت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: عملیاتی شدن طرح تولید بچه ماهی سی‌باس و تولید غذای آبزیان ، دستاورد بسیار مهمی برای کشور در حوزه اقتصاد دریا و توسعه صنعت آبزی پروری است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با اشاره به اینکه در برنامه توسعه ششم تولید سالانه ۲۰۰ میلیون تن پرورش ماهی در قفس پیش بینی شده است، یادآور شد:  در حال حاضر بچه ماهی و غذای آبزیان از کشورهای شرق آسیا، اروپا و استرالیا وارد می‌شود و این موضوع سبب خروج منابع ارزی بسیاری می‌شود.

احمدی زاده گفت: طرح  مهم و فناورانه تولید بچه ماهی سی‌باس در جهاد دانشگاهی سبب حفظ امنیت غذایی، قطع وابستگی کشور، خارج نشدن منابع ارزی، توسعه صادرات می‌شود.

انتهای پیام


نظر شما :