کانون وکلا و جهاددانشگاهی بوشهر تفاهمنامه همکاری امضا کردند

۱۵ تیر ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۵ کد : ۴۵۶۱۰ تاپ خبر آموزشی
با حضور اعضای هیات مدیره کانون وکلا استان بوشهر و هیات رئیسه جهاددانشگاهی استان بوشهر تفاهمنامه‌ای همکاری فی ما بین جهاددانشگاهی و کانون وکلای استان در راستای ترویج دوره‌های آموزشی منعقد شد.
کانون وکلا و جهاددانشگاهی بوشهر تفاهمنامه همکاری امضا کردند

رئیس جهاددانشگاهی صبح روز چهارشنبه در این آیین گفت: تفاهمنامه فی ما بین جهاددانشگاهی استان بوشهر و کانون وکلای در راستای همکاری مشترک آموزشی در برگزاری همایش ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی انعقاد شده است.

علی احمدی زاده با اشاره به تعاملات آموزشی در حوزه حقوقی استان بوشهر با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف، تصریح کرد: وجود ظرفیت‌های دریایی و انرژی غنی در استان نیازمند آن است که فعالان این حوزه بر مسائل حقوقی کار خود اشراف داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: تدوین مسائل حقوقی در حوزه آب‌های بین المللی و مسائل دریایی و حوزه نفت گاز یک از موضوعات مهم است که می‌تواند در مراودات بین المللی بسیار حائز اهمیت باشد.

رئیس کانون وکلا دادگستری استان بوشهر نیز در این آیین بیان کرد: اطلاعات حقوقی برای ساکنان و فعالان حوزه صنعتی و دریایی استان بوشهر با داشتن بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس لازم و مهم است؛ چرا که مالکان، خدمه، تجار و ملوانان شناورها و لنج‌های صیادی این استان به‌دلیل نداشتن آگاهی‌های لازم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده‌اند.

بهرام فرهمند اضافه کرد: باید بپذیریم که بسیاری از تخلفات از ناآگاهی و نداشتن اطلاعات کافی افراد نشات می‌گیرد از این رو برگزاری کلاس‌های توجیهی و کارگاه‌های آموزشی از سوی کانون وکلا و جهاددانشگاهی می‌تواند تاثیر به‌سزای داشته باشد.

وی بااشاره به اینکه کلام انسان خرد و بی‌خردی او را هویدا می‌سازد، تصریح کرد: اگر افراد و جامعه به حقوق خود واقف نباشند مورد استعمار و استثمار قرار می‌گیرد. ظرفیت‌های رسانه‌ای جهاددانشگاهی استان بوشهر می‌تواند زمینه اطلاع‌رسانی را فراهم کند.

رئیس کانون وکلا دادگستری استان بوشهر  باتاکید بر اینکه مجموعه جهاددانشگاهی بوشهر به عنوان یک نهاد علمی برای استان با داشتن ظرفیت‌های متعدد طبیعی و جغرافیایی یک فرصت است، خاطر نشان کرد: در این راستا این نهاد می‌تواند جایگاه انسانی را ارتقا بخشد.

رئیس آموزش کانون وکلا دادگستری نیز در این آیین بابیان اینکه جهاددانشگاهی مستلزم یک حرکت جهادی به سمت آموزش است، بیان کرد: کانون وکلا و جهاددانشگاهی باید از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد حوزه آموزش به ویژه مسائل حقوقی استان بهره ببرند.

سیروس شهریاری ادامه داد: کانون وکلا در کنار جهاددانشگاهی استان بوشهر به عنوان ۲ نهاد آموزشی در حوزه صنایع مادر و آموزش‌های صنفی از جمله حقوق دریایی، نفت، محیط زیست، گمرک و انرژی هسته‌ای اقدامات موثری خواهند داشت.

در این مراسم اعضای هیات مدیر کانون وکلا دادگستری استان دکتر بهرام فرهمند، دکتر سیروس شهریاری و خانم الهام بهمیاری حضور داشتند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :