بازدید مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از خبرگزاری ایسنا

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۳ کد : ۴۷۴۲۸ فرهنگی عمومی
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر به مناسبت هفته خبرنگار از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد.
بازدید مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از خبرگزاری ایسنا

داراب بارگاهی روز پنجشنبه به مناسبت هفته خبرنگار در بازدید از خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی پایه می‌توانند بدون شرکت در آزمون وسع خود را بدون پرداخت هزینه به مدت سه ماه به صورت رایگان بیمه کرده و از مزایای بیمه سلامت همگانی برخودار شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار و افزایش قیمت دارو در کشور و استفاده مردم از خدمات بیمه سلامت رایگان، تصریح کرد: با بیمه شدن افراد و پرداخت سهم ارز ترجیحی از سوی بیمه سلامت به داروخانه ها، بیمه شدگان با قیمت قبلی داروی مورد نیاز خود را تامین کرده و مشمول افزایش قیمت دارو نخواهند شد.

بارگاهی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار قیمت داروها برای بیمه شدگان افزایشی نیافته است، اضافه کرد: در این طرح در واقع ارز ترجیحی دارو به جای شرکت های وارد کننده به بیمه پایه درمانی داده می شود و بیمه ها متعهد به پرداخت آن به داروخانه ها شده اند.

وی بابیان ایکه  افراد فاقد بیمه می‌توانند برای دریافت آن به دفاتر پیشخوان دولت یا سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: افراد در صورت قرار گرفتن در دهک‌های یک تا سه رایگان بیمه می‌شوند و با قرار گرفتن در دهک چهار با ۹۰ درصد تخفیف، پنج و  شش ۷۵ درصد و هفت و هشت ۵۰ درصد تخفیف زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

پرداخت به‌موقع مطالبات موسسه های تشخیصی درمانی بوشهر

بارگاهی بابیان اینکه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد این بیمه در استان بوشهر تا پایان تیر پرداخت شده است، افزود: مطالبات بیمارستان‌های استان نیز برای بیماران سرپایی تا تیر و برای بیماران بستری تا اردیبهشت پرداخت شده است.

این مقام مسئول در ادامه بابیان اینکه در زمان حاضر استان بوشهر هیچ بدهی معوقه‌ای در پرداخت مطالبات موسسه های تشخیصی درمانی ندارد، اظهار کرد: تامین به موقع اعتبار و پرداخت مطالبات  موجب تامین نقدینگی مراکز و انگیزه آنها برای ارتقای کیفیت خدمات می شود و تلاش برای پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی از مهمترین برنامه‌های بیمه سلامت است.

۸۰ درصد بوشهری‌ها تحت پوشش بیمه صندوق‌های روستایی و همگانی

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: اکنون حدود ۴۹۰ هزار نفر در استان بوشهر پوشش بیمه‌ای سلامت دارند که از این شمار ۸۰ درصد در قالب صندوق‌های روستایی و همگانی به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

بارگاهی گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ سه دهک پایین درآمدی رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند و حق بیمه این افراد را دولت متقبل می‌شود و این سه دهک را دولت در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کرده است و به سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: طبق قانون جوانی جمعیت، مادران فاقد پوشش بیمه‌ای نیز در طول دوران بارداری و شیردهی رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و همچنین کودکانی که متولد می‌شوند تا پایان ۵ سالگی رایگان تحت پوشش بیمه پایه هستند.

ایسنا، الگوی مناسبی در آگاهی‌بخشی به سلامت ذهن جامعه

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بابیان اینکه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اطلاع‌رسانی همراه با صحت و دقت خود، الگوی مناسبی در آگاهی‌بخشی جامعه به‌ویژه در حوزه سلامت ذهن به شمار می‌رود، تاکید کرد: حضور موثر قشر خبرنگار در تقویت و تحکیم ارتباطات با مخاطبان و آحاد مردم و مسئولان تصمیم‌ساز ضرورتی انکار ناپذیر است.

بارگاهی با بیان اینکه رشد و توسعه فرهنگی جامعه  مستلزم عزم جدی خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی درست به مردم است، گفت: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در دست یابی مدیران و دستگاه های اجرایی به اهداف مورد نظر نقش بسزایی دارند.

"رویان" تا ۹۰درصد مشکلات ناباروری را حل می‌کند

رئیس‌جهاددانشگاهی استان بوشهر نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات ارزشمند بیمه سلامت در سالهای اخیر گفت: صدور نسخ پزشکی به صورت الکترونیکی، طرح تحول نظام سلامت، بیمه روستاییان را تابلوی درخشان خدمات نظام جمهوی اسلامی ایران در حوزه سلامت است.

علی احمدی‌زاده ادامه داد: با اطلاع‌رسانی درست رسانه در زمینه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، خوشبختانه درک درستی از اجرای آن در بین مردم ایجاد شده است و اکنون این طرح با موفقیت در حال انجام است.

وی بیان کرد: حدود ۲۰ درصد زوجین به فراخور استان‌های مختلف درگیر مشکلات ناباروری هستند و امروزه پیشرفت تکنولوژی در ایران همسو با دنیا شرایطی را فراهم کرده است که زوجین بتوانند به خدمات به روز دسترسی داشته باشند؛  پژوهشگاه"رویان" زیرمجموعه جهاددانشگاهی با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی امکان درمان تا ۹۰درصد این مشکل را دارد.

رئیس‌جهاددانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه اطلاع رسانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از وظایف ایسنا است، افزود: دولت در حوزه سلامت میلیاردها تومان هزینه می‌کند و مردم باید از آن مطلع شوند و رسانه باید آن را منتشر کند تا بازخورد آن در جامعه منعکس شود که این امر امیدواری و دلگرمی مردم به دولت و نظام را در بر خواهد داشت.

دستاوردهای حوزه سلامت روزگاری سوژه گزارش خبرنگاران بودند

سردبیر خبرگزاری ایسنا نیز در این دیدار اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها عملکرد خود را برای مردم بازگو کنند، این امر سبب امیدبخشی در بین مردم می‌شود، لذا این نگاه باید از طریق رسانه که از شرایط و فعالیت دستگاه‌ها اطلاع دارد صورت گیرد تا امیدآفرینی و نشاط در بین مردم ایجاد شود.

مژده پاینده بیان کرد: اگرچه همچنان مشکلات بسیاری در حوزه سلامت و درمان جامعه وجود دارد اما بسیاری از اقدامات و دستاوردهای این حوزه از حذف نسخه کاغذی تا برخورداری آحاد مردم از بیمه سلامت روزگاری سوژه گزارش خبرنگاران دغدغه‌مند بودند و اصحاب رسانه‌ تا پایان مشکلات استوار در مسیر اهداف خود حرکت خواهد کرد.

انتهای یپام


نظر شما :