رئیس دانشگاه خلیج فارس:

جهاد دانشگاهی بوشهر با قدمت کم عملکرد مطلوبی داشته است

۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۶ کد : ۵۱۹۰۵ تاپ خبر عمومی
رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: جهاددانشگاهی با وجود کمتر از پنج سال قدمت در استان بوشهر اما دامنه‌ی فعالیت‌هایش گسترده و مطلوب بوده است.
جهاد دانشگاهی بوشهر با قدمت کم عملکرد مطلوبی داشته است

محمد مدرسی چهارشنبه ۳۰ آذر در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار که در محل دانشگاه خلیج فارس برگزار شده است، در بازدید از غرفه جهاددانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: این نمایشگاه به‌طور کلی از کیفیت مطلوبی برخوردار است؛ جهاددانشگاهی نیز به دلیل داشتن فعالیتهای گسترده در حوزه‌های مختلف پزشکی، نفت، گاز و پتروشیمی و آبزیان عملکرد مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به حوزه‌های مزیتی استان بوشهر به داشتن موقعیت ویژه اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مزیتی استان نتایج و دستاوردهای بسیار بهتری دارد از این رو فعالان استان بوشهر باید در حوزه اقتصاد دریامحور، نفت، گاز و پتروشیمی، نخیلات و آبزیان فعالیت کنند.

به گفته رئیس دانشگاه خلیج فارس، باید دانشگاهیان و اساتید حتی در حوزه‌های غیرمزیتی نیز در خدمت حوزه‌های مزیتی باشند. این دانشگاه با بیش از ۲۵۰ عضو هیات علمی و بیش از دو دهه فعالیت این توانایی را دارد که در حوزه‌های مختلف ورود کند.

مدرسی با تاکید بر اینکه هم‌افزایی مراکز دانشگاهی در استان بوشهر از ضرورت‌ها است، تصریح کرد: مراکز آموزش عالی، دانشگاهی، آموزشی، تحقیقاتی با محوریت دانشگاه مادر باید فرصت نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی با مراکز آموزش و عالی و از جمله جهاددانشگاهی برقرار است، گفت: جهاددانشگاهی با وجود کمتر از پنج سال قدمت در استان بوشهر اما دامنه‌ی فعالیت‌هایش گسترده و مطلوب بوده است. امیدواریم با هم افزایی بیشتر افق بهتری را برای جهاددانشگاهی و دانشگاه خلیج فارس رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به افتتاح همایش دو سالانه نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: چهارمین دوره این همایش که حاصل تلاش‌های یکساله یک تیم قوی و همکاری ملی و بین المللی بوده است امروز چهارشنبه ۳۰ آذر در محل این دانشگاه برگزار خواهد شد.

مدرسی ادامه داد: انتظار داریم خروجی همایش دو سالانه نفت، گاز و پتروشیمی ۲ سر سود برای صنعت و دانشگاه باشد و تعامل و ارتباط قوی‌تر با صنعت به ویژه صنایع نفت و گاز با دانشگاه را در پی داشته باشئ.

مدرسی با اشاره به توجه ویژه به حوزه محیط زیست در همایش دو سالانه نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد: دفتر پالایشگاه فجر جم نیز امروز در دانشگاه خلیج فارس افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :