حضور جهاد دانشگاهی بوشهر در نمایشگاه‌ ملی صنایع شیلاتی

۲۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۳ کد : ۵۴۰۴۱ تاپ خبر پژوهشی
جهاد دانشگاهی بوشهر به واسطه اقدامات انجام داده در حوزه آبزیان از جمله بومی‌سازی بچه ماهی‌ سی‌باس در نمایشگاه ملی صنایع شیلاتی حضور یافت.
حضور جهاد دانشگاهی بوشهر در نمایشگاه‌ ملی صنایع شیلاتی

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات با حضور ۲۱ استان کشور امروز در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد.

این نمایشگاه با حضور ۲۱ استان کشور برپا شده و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۸ بعد از ظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.

۷۰ غرفه در نمایشگاه ملی صنایع شیلاتی فعالیت‌های مختلف بخش شیلات و آبزی پروری را ارائه می‌دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در خصوص علت حضور در این نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در آب‌های استان بوشهر برای فراهم شدن بچه ماهی پرورشی، زمینه تولید بچه ماهی "سی‌باس" در جهاد دانشگاهی بوشهر فراهم شد.

علی احمدی‌زاده، استان بوشهر را قطب پرورش آبزیان ماهی و میگو دانست و تاکید کرد:  بچه ماهی "سی‌باس" از تایلند و استرالیا وارد کشور می‌شود، از این رو در راستای خودکفایی جهاد دانشگاهی به دانش فنی  تولید بچه ماهی سی‌باس دست یافت و اکنون در حال ساخت مجمتع شیلاتی در شهرک زیست فناورانه دلوار با همکاری بخش خصوصی جهت توسعه صنعتی است. همچنین تولید غذای زنده آبزیان از جمله آرتیما و جلبک و روتیفر در دستور کار در مجتمع بزرگ آبزیان دلوار قرار دارد.

وی  با بیان اینکه در این طرح جوانان نخبه مشارکت دارند، عنوان کرد: تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس جزء ۳۱ طرح فناورانه کشور معرفی شده که مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده در تلاش هستیم به‌زودی تکمیل و راه‌اندازی شود. با راه‌اندازی مجتمع شیلاتی تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس سالانه افزون ۵ میلیون قطعه بچه ماهی برای پرورش تولید و به پرورش دهندگان ماهی عرضه می‌شود.

انتهای پیام


نظر شما :