آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ مجتمع فناورانه آبزیان جهاددانشگاهی بوشهر با حضور وزیر جهاد کشاورزی

۱۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۰ کد : ۵۴۵۹۳ تاپ خبر پژوهشی
همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، عملیات اجرایی مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و تولید غذای زنده آبزیان جهاددانشگاهی استان بوشهر با مشارکت ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر محترم جهاد کشاورزی آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ مجتمع فناورانه آبزیان جهاددانشگاهی بوشهر با حضور وزیر جهاد کشاورزی

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و تولید غذای زنده آبزیان اظهار کرد: فاز اول این مجتمع به متراژ ۱۲ هزار مترمربع در حال ساخت است و عملیات فاز دوم مجتمع با متراژ ۲۸ هزار متر مربع در شهرک زیست فناورانه دلوار امروز آغاز شد.

علی احمدی‌زاده، اعتبار مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و تولید غذای زنده آبزیان را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از این اعتبار از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین شده است.

وی یادآور شد: از آنجا که تامین بچه ماهی سی باس آسیایی در سال‌های اخیر از کشورهای استرالیا و تایلند صورت می‌پذیرفت، جهاد دانشگاهی استان بوشهر بر آن شد تا بر تکیه بر دانش بومی و پتانسیل‌های موجود در قالب طرح پایلوت به تولید لارو این آبزی بپردازد و طرح تجاری سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: هدف از انجام این پروژه به‌همت جهاد دانشگاهی استان بوشهر تولید سالانه پنج میلیون قطعه بچه ماهی ۲۰-۴۰ گرمی در سال است.

احمدی‌زاده ادامه داد: این طرح در دو فاز پایلوت و تجاری در استان بوشهر تعریف شده است. فاز پایلوت در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است و فاز تجاری نیز امروز با تکیه بر دانش فنی کسب شده در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این طرح به‌منظور حفظ امنیت غدایی کشور، جلوگیری از خروج ارز، تولید فناوری، رفع نیاز پرورش دهندگان ماهی درقفس، جلوگیری از فشار مضاعف بر ذخایر دریایی موجود استان، ایجاد و توسعه آبزی‌پروری دریایی، بهره‌برداری از ظرفیت بلا استفاده دریا و اشتغال‌زایی تبیین شده است.

وزیر جهادکشاورزی نیز در این مراسم گفت: تولید بچه ماهی یکی از نیازهای اساسی کشور است و تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس، افق‌های خوبی در صنعت آبزی پروری را به دنبال خواهد داشت.

سیدجواد ساداتی نژاد تصریح کرد: در توسعه اقتصاد دریا محور یکی از طرح‌ها و پروژه‌های مهم پرورش ماهی در قفس است که کار بزرگ جهاددانشگاهی در رفع نیازها و حفظ امنیت غذایی کمک شایانی به این صنعت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: آمادگی هر گونه کمک جهت انجام و توسعه این پروژه مهم را از طرف وزارت جهادکشاورزی اعلام می‌داریم.

در این مراسم معاون وزیر، فرماندار تنگستان، مدیرکل جهادکشاورزی، مدیرکل شیلات استان، امام جمعه و مسئولین ارشد استانی و شهرستان، وزیر را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام


نظر شما :