مرکز آموزشهای تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان افتتاح شد

مرکز آموزشهای تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان افتتاح شد

۰۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰ کد : ۵۶۶۶ تاپ خبر آموزشی عمومی
مرکز آموزشهای تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان با حضور نماینده جنوب استان بوشهر، فرماندار کنگان و رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر پیش از ظهر پنجشنبه ۹ اسفند ماه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مرکز آموزشهای تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به پیشینه این نهاد گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی در 16 مرداد 1359 به فرمان امام خمینی (ره) توسط ستاد عالی انقلاب فرهنگی، و در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران تاسیس شد و این مجموعه زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

علی احمدی زاده اظهار داشت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی دارای 43 واحد است که 13 واحد آن در تهران مستقر هستند و همگی از دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه صنعتی شریف و تهران،  علم وصنعت می باشند. 

وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان بزرگترین نهاد علمی کشور در حوزه های مختلفی مانند سلول های بنیادی توسط پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا که تخصصی ترین پژوهشگاه در حوزه ناباروری است، مرکز ذخایر ژنتیکی کشور، ۲۷ پژوهشکده از جمله پژوهشکده محیط زیست کشور، برق و گیاهان دارویی که به عنوان زیرمجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت دارند.

احمدی زاده با اشاره به فعالیت های گسترده سه پارک علم و فناوری در تهران، البرز و کرمانشاه تصریح کرد: در تمامی استان ها نیز مراکز رشد در حال فعالیت داریم و بالغ بر 142 گروه پژوهشی و هزار نفر هیئت علمی در مجموعه جهاد دانشگاهی مستقر هستند. 

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه این نهاد دارای پرسنل جهادی و‌محقق در سراسر کشور می باشد، افزود: جهاد دانشگاهی در چهار حوزه‌ مهم پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، و اشتغال فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی از معدود نهادهای جمهوری اسلامی است که دو خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به عنوان تنها خبرگزاری قرآنی جهان اسلام و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، که یکی از برترین خبرگزاری های کشور است را در اختیار دارد. 

علی احمدی زاده با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی تا مقطع دکترا در 9 استان پذیرش دانشجو داریم، گفت: همچنین جهاد دانشگاهی با 148 مرکز آموزشی بزرگترین شبکه آموزشی بوده که دارای مجوز رسمی از سازمان برنامه و بودجه به منظور برگزاری دوره های ضمن خدمت، مجوز وزارت علوم جهت برگزاری دوره های آزاد و مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری دوره های تخصصی پزشکی که در استان بوشهر نیز در حال اجراست، می باشد.

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی نفت و گاز ما سالانه خدمات زیادی را به پارس جنوبی و مناطق نفت و گاز خوزستان و جنوب کشور ارائه می دهد.  

وی اضافه کرد: در حوزه ی پژوهشی در مرکز استان درمانگاه تخصصی و عمومی با تعرفه های دولتی و یک آزمایشگاه تشخیص طبی راه اندازی خواهد شد. 

احمدی زاده با تاکید بر ضرورت توانمندسازی نیروهای استان عنوان داشت: در سال 96 و با حضور ریاست جهاد دانشگاهی کشور مجموعه ی جهاد در بوشهر آغاز به کار کرد و امروز مرکز آموزشی کنگان به عنوان اولین واحد شهرستان و با هدف ارائه آموزش برای فارغ التحصیلان بومی که فاقد مهارت هستند، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر: مرکز جهاد دانشگاهی در راستای علم روز دنیا حرکت می کند


وی اذعان داشت: مرکز جهاد دانشگاهی در راستای علم روز دنیا حرکت می کند، بنابراین ما باید بومی سازی دانش های فنی -که در اختیار شرکت های خارجی بوده است- را انجام دهیم. تعهد ما این است که در شهرستان ها یک الگوی موفق فرهنگی در آموزش مهارت ها و زبان انگلیسی باشیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: در حوزه های فناوری اطلاعات، هنر و معماری نیز دپارتمان های خوبی را در مرکز استان داریم.

وی با اشاره به بانک سلول های بنیادی جهاد دانشگاهی گفت: از طریق ذخیره خون بند ناف می توان 60 نوع بیماری از جمله سرطان و کم خونی و تالاسمی را درمان کرد که  توسط پیوند سلولهای بنیادی انجام می شود که با ذخیره سازی این سلول های بنیادی تا 30 سال، هر زمان خانواده یا خود فرد به آن نیاز پیدا کنند قابل استفاده هستند.

احمدی زاده ضمن تشکر از حمایت و همکاری نهادها افزود: امیدواریم که تاسیس این دفتر بتواند حوزه علم و فناوری را در کنار دانشگاه های دیگر به روز نماید.
گفتنی است، در پایان این آیین خانم "مرصع صیادی"، به عنوان سرپرست مرکز آموزشهای تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان معرفی شد. صیادی دارای مدرک دکترای فرهنگ و زبان های باستانی از دانشگاه هندوستان می باشد.

 


( ۴ )

نظر شما :