دیدار رئیس جهاددانشگاهی بوشهر با فرماندار شهرستان کنگان مطرح شد؛

ایجاد مرکز تخصصی آموزش و فناوری در منطقه پارس جنوبی

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با فرماندار شهرستان کنگان دیدار کرد
۱۹ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۵ کد : ۵۹۳۲۸ تاپ خبر عمومی
علی احمدی زاده گفت: جهاددانشگاهی آمادگی راه اندازی مرکز آموزش تخصصی ویژه مناطق نفت و گاز و ایجاد مرکز پایش سلامت منطقه پارس جنوبی و مراکز فناوری در حوزه صنایع پایین دستی نفت و گاز را دارد.
ایجاد مرکز تخصصی آموزش و فناوری در منطقه پارس جنوبی

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی دارای ظرفیت های مهم در حوزه آموزش و پژوهش و فناوری است که می تواند نقش آفرینی ویژه ای در منطقه استراتژیک ویژه پارس جنوبی ایفا نماید. 

احمدی زاده در ادامه افزود: سالیان قبل تفاهم نامه سه جانبه ای فی مابین سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی و فرمانداری شهرستان کنگان و جهاددانشگاهی جهت تولید فناوری های مورد نیاز صنعت نفت و گاز و آموزش تخصصی آن منطقه و ایجاد یک مرکز تخصصی حوزه سلامت منعقد شده است که این نهاد آمادگی لازم جهت به اجرا درآمدن آن تفاهم نامه را دارد.

احمدی زاده ضمن امیدواری در خصوص توسعه فعالیتهای جهاددانشگاهی در آن منطقه افزود: راه اندازی مرکز پایش سلامت پارس جنوبی با استفاده از ظرفیتهای بالقوه جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی ازجمله پژوهشگاه رویان، پژوهشکده سرطان معتمد و پژوهشگاه تخصصی ابن سینا می تواند مهم ترین الگوی کار تخصصی پزشکی مورد نیاز در آن منطقه باشد.

وی در پایان گفت: یکی از تعهدات منطقه پارس جنوبی مسیولیت اجتماعی می باشد که جهاددانشگاهی با توجه به گسترده بالای پژوهشی فناوری و پزشکی و آموزش های تخصصی می تواند مراکز مهمی را در در این راستا به کمک سازمان نفت و گاز پارس جنوبی ایجاد نماید. 

 


نظر شما :