رییس جهاددانشگاهی بوشهر بیان کرد:

تولید فناوری‌های مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری هدفگذاری جهاددانشگاهی در بوشهر/ افتتاح اولین آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک در استان

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۹ کد : ۵۹۹۴۲ تاپ خبر عمومی
رییس جهاددانشگاهی بوشهر با اشاره به این‌ که رفع نیازهای فناورانه استان و منطقه در اولویت اهداف واحد قرار دارد، گفت: تولید فناوری‌های مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری به‌ویژه تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس و ژنتیک و ایجاد دو مرکز رشد و پایش سلامت منطقه پارس جنوبی از مهم‌ترین طرح آینده واحد بوشهر است.
تولید فناوری‌های مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری هدفگذاری جهاددانشگاهی در بوشهر/ افتتاح اولین آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک در استان

مهندس علی احمدی زاده رییس جهاددانشگاهی بوشهر به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با روابط عمومی این نهاد به دستاوردهای شاخصی سازمانی خود در بازه زمانی یک سال گذشته گفت: آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک جهاددانشگاهی بوشهر با بودجه‌ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل بودجه استانی و درآمدهای اختصاصی واحد اسفندماه سال ۱۴۰۱ مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی بوشهر به‌عنوان اولین آزمایشگاه ژنتیک استان است که ظرفیت روزانه حداقل ۴۰۰ تست را دارد؛ خدمتی که با تعرفه دولتی به مردم استان ارائه می‌شود، افزود: جهاددانشگاهی بوشهر با توجه به برنامه ششم توسعه و با نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ با نام تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی و در راستای حفظ امنیت غذایی، طرح تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس را هدف‌گذاری کرد.

مهندس احمدی زاده ادامه داد: طرح توسعه صنعت آبزی‌پروری با توجه به اسناد بالادستی استان و سند آمایش سرزمین جهت رفع نیازهای کشور و منطقه در حوزه بچه ماهی سی بأس و غذای آبزیان در دو بخش کسب دانش فنی و تولید تکنولوژی و تولید صنعتی، برنامه‌ریزی و در سفر اسفندماه ۱۴۰۱ رییس جمهور با حضور وزیر جهاد کشاورزی با همکاری بخش خصوصی با بودجه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در شهرک زیست فناورانه دلوار آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی بوشهر به‌عنوان جوان‌ترین واحد استانی در کشور با به‌کارگیری نیروهای نخبه و جوان هدف گداری لازم را جهت تولید فناوری و تکنولوژی با توجه به ظرفیت استان در حوزه آبزی‌پروری، صنعت نفت و گاز و مرکز نوآوری و شکوفایی در اولویت قرار داده و برنامه توسعه‌ای چهارساله را جهت نخبه پروری و تربیت نیروهای متخصص برجسته علمی را برنامه‌ریزی کرده است.

رییس جهاددانشگاهی بوشهر با اشاره به این‌که رفع نیازهای فناورانه استان و منطقه در اولویت اهداف واحد قرار دارد، گفت: تولید فناوری‌های مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری به‌ویژه تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس و ژنتیک و ایجاد دو مرکز رشد و پایش سلامت منطقه پارس جنوبی از مهم‌ترین طرح آینده واحد بوشهر است.

مهندس علی احمدی زاده تصریح کرد: استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالقوه در حوزه اقتصاد دریا محور و انرژی قطب منطقه بوده است و جهاددانشگاهی می‌تواند با توجه به توانمندی‌های ارزشمند در حوزه فناوری، ریل توسعه استان را رقم بزند.

وی در پایان گفت: توسعه آموزش‌های تخصصی در استان در حوزه صنعت نفت و گاز در راستای توانمندسازی نیروی انسانی نیز از اولویت‌های آینده واحد بوشهر است.

کلید واژه ها: علی احمدی زاده جهاددانشگاهی دوره های آموزشی جهاد بوشهر بچه ماهی علی احمدی زاده ماهی در قفس


نظر شما :