نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

انتظار از مسئولان ارشد استان بوشهر برای کمک به جهاددانشگاهی/ از این نهاد حمایت می‌کنم

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۹ کد : ۶۰۲۶۶ تاپ خبر عمومی
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر این‌که آمادگی هر گونه حمایت و کمک در سطح استان و ملی جهت بالندگی جهاددانشگاهی را دارم، گفت: انتظار ما از مسئولان ارشد استان در کشور کمک ویژه به این تیم جوان و جهادی و انقلابی و پای کار در بوشهر است.
انتظار از مسئولان ارشد استان بوشهر برای کمک به جهاددانشگاهی/ از این نهاد حمایت می‌کنم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، علی احمدی زاده رییس جهاددانشگاهی بوشهر به همراه مدیران و معاونان این واحد به مناسبت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی با آیت اله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر دیدار کردند.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن آرزوی توفیق برای مجموعه جهادی جهاددانشگاهی گفت: یکی از ارکان مهم دانشی در عرصه پیشرفت در حوزه مدیریتی بر اساس آمایش جهاددانشگاهی است، هر چند این نهاد در استان دیر تشکیل شد ولی در همین مدت کوتاه فوق‌العاده عمل کرده است و شاید همین دیر شروع کردن باعث شتاب بیشتر این نهاد در استان شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: گزارشی که امروز از عملکرد جهاددانشگاهی بیان شد، گزارش یک افق چهل‌ساله بود که باید برنامه‌ریزی می‌شد، ولی روحیه جهادی و انقلابی شما باعث شد در همین مدت ۶ سال این همه کار بزرگ محقق شود. شما دو ویژگی دارید یکی علمی هستید تحت عنوان دانشگاهی و دیگری این‌که جهادی عمل می‌کنید.

امام جمعه بوشهر با بیان این‌که جهاددانشگاهی با این همه ثروت علمی باید یک حرکت عظیم دانشی و پیشرفت آفرین در استان رقم بزند، گفت: تاریخ شفاهی جهاددانشگاهی استان بوشهر که جهت راه‌اندازی و روی ریل قرار گرفتن این نهاد فراز و نشیب‌های فراوان متحمل شد و از سختی‌های بسیاری رنج برد باید نوشته شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: کارهای پژوهشی در سطح کلان صنعت نفت و گاز و انرژی هسته‌ای باید توسط مسئولان امر به جهاددانشگاهی بوشهر واگذار شود و بهترین راه‌حل مسائل و مشکلات استان خود پژوهشگران درون استان هستند که جهاددانشگاهی باید در رأس امور باشد.

امام جمعه بوشهر افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان هر مساله ای به جهاددانشگاهی ارجاع دادیم یا محول کردیم موفق عمل کرد. این نهاد در توسعه حوزه فرهنگ، حوزه قرآنی یا پژوهش‌های دینی و خبری بسیار موفق بوده و فعال است.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: کارهای بزرگی در این مدت انجام داده‌اید در حوزه‌های سلول‌های بنیادی، ژنتیک، اقتصاد دریا محور، آبزی‌پروری، ایجاد اشتغال، توسعه آموزش‌های مهارتی و حوزه نفت و گاز که نیاز است این دستاوردها به عموم معرفی شود که مردم متوجه کارهای بزرگ شما بشوند.

وی با اشاره به این‌که جهاد تبیین موضوع مهمی است که جهاددانشگاهی می‌تواند در اولویت کارهای خود قرار دهد، اظهار کرد: کار بزرگی که مجموعه شما در دوران کرونا برای استان انجام داد در حوزه تولید ماسک، راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا و راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون کارهای بزرگی بود که برای مردم انجام دادید و بسیار ارزشمند بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: در مدیریت طراحی و اولویت‌بندی در مدیریت راهبردی باید به شکل جهادی عمل شود. تحولات نیازمند انعطاف‌پذیری در برنامه‌ها و باز تولید پروژه‌های جدید متناسب با شرایط باید باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: در کشور به‌ویژه استان بوشهر، دارای بالاترین ظرفیت‌های آمایش هستیم و هیچ استانی مثل بوشهر دارای این همه ظرفیت بالای آفرینش پیشرفت تمدن نیست. نقشه راه پیشرفت و توسعه استان با تدوین سند ۲۰ ساله اقتصاددانش بنیان که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کردیم، همان نقشه راه جامع توسعه و پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی و هایتک حوزه انرژی، گردشگری، اقتصاد دریا محور، آبزی‌پروری و سرمایه‌گذاری و مدیریت بازرگانی بین‌المللی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اخیرأ در جلسه‌ای با آقای مخبر معاون اول رییس جمهور در تهران داشتم مقرر شد یک شهرک بزرگ خرما به ستاد فرمان اجرایی امام (ره) جهت راه‌اندازی واگذار شود. استان بوشهر در حوزه خرما در تولید جز ۴ استان اول کشور است ولی متاسفانه در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری خرما خوب عمل نکردیم و این شهرک بزرگ صنعتی خرما می‌تواند ۷۰ مشتق از خرما را تبدیل به ثروت و مشکل کشاورزان را برای همیشه حل کند ضمن اینکه باید به سمت اصلاح نژاد خرما نیز برویم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دو کار بزرگ در استان انجام دادیم، یک سند اقتصاد دانش‌بنیان ۲۰ ساله استان و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگری تصویب منطقه ویژه علم و فناوری ایران در بوشهر که در مورد دوم متاسفانه خوب عمل نکردیم، جهاددانشگاهی روی این موضوع مهم ورود و ویژه کار و پیگیری نماید و ما هم حمایت می‌کنیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: اخیراً پهنای منطقه ویژه علم و فناوری بعد از وقفه ۵ ساله تصویب شده و امیدواریم این مهم محقق شود. انتظار ما از مسئولان ارشد استان در کشور کمک ویژه به این تیم جوان و جهادی و انقلابی و پای کار است و من آمادگی هر گونه حمایت و کمک و نشست و جلسه‌ای در سطح استان و ملی جهت بالندگی جهاددانشگاهی بوشهر را اعلام می‌کنم.

کلید واژه ها: صفایی بوشهری جهاد دانشگاهی بوشهر علی احمدی زاده جوانان جهادی امام جمعه بوشهر نماینده ولی فقیه


نظر شما :