سخنرانی رییس جهاددانشگاهی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر

سخنرانی رییس جهاددانشگاهی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۹ کد : ۶۱۲۰۱ تاپ خبر فرهنگی
رییس جهاددانشگاهی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه بوشهر: تربیت نیروی انسانی متخصص در تراز انقلاب اسلامی ماموریت این نهاد است ‎رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از تدوین طرح‌های حوزه اقتصاد دریا محور در استان خبر داد و گفت: در این راستا برای فراهم شدن زیرساخت‌های پرورش ماهی در قفس، طرح مجتمع آبزیان دریایی توس ط این نهاد اجرایی شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، علی احمدی‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر مأموریت مهم جهاد دانشگاهی در کشور را برشمرد و با بیان اینکه از تأسیس این نهاد 42 سال می‌گذرد اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در ابعاد گوناگون فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، پژوهشی، پزشکی و درمانی دارای دستاوردهای مهمی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بوشهر به‌عنوان آخرین استان سال 1369 راه‌اندازی شد گفت: در برنامه ششم توسعه مأموریت‌های مهمی به این مجموعه از جمله پژوهش و فناوری، توسعه فرهنگ کارآفرینی، طرح‌های شیلات و حوزه اقتصاد دریا محور و آموزش مهارت و فناوری در رشته‌های صنعت نفت و گاز واگذار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه این نهاد در عرصه سلول‌های بنیادین خون بند ناف به موفقیت‌های مهمی دست یافت تصریح کرد: تاکنون ۲۱۰۰ نمونه خون بند ناف در بانک سلول بنیادی استان ذخیره شده است.

احمدی‌زاده از افتتاح آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیکی بوشهر خبر داد و بیان کرد: توسعه اقتصاد دریا محور در دستور کار جهاد دانشگاهی استان قرار دارد و در این زمینه طرح‌های اقتصاد دریا محور تدوین شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح مجتمع پرورش آبزیان جهاد دانشگاهی در تنگستان خاطرنشان کرد: در راستای برنامه اقتصاد دریا محور برای فراهم شدن زیرساخت‌های پرورش ماهی در قفس، طرح مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی بوشهر اجرایی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تربیت نیروی انسانی متعهد، انقلابی، مومن و متخصص در تراز انقلاب اسلامی را از دیگر مأموریت‌های جهاد دانشگاهی دانست و بیان کرد: توسعه فناوری با توجه به مزیت استان از جمله اقتصاد دریا محور و صنعت نفت و گاز از دیگر مأموریت‌های این نهاد است.

احمدی‌زاده از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان بوشهر هفته آینده در عمارت گلستان در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.


نظر شما :