معاون اقتصادی استانداری بوشهر:

جهاددانشگاهی بوشهر در حوزه علم و فناوری با روحیه جهادی اقدامات بسیاری ارزشمندی رقم زده است

افتتاحیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی واحد استان بوشهر
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۱۶ کد : ۶۱۲۳۰ تاپ خبر عمومی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر:جهاددانشگاهی بوشهر در حوزه علم و فناوری با روحیه جهادی اقدامات بسیاری ارزشمندی رقم زده است.
جهاددانشگاهی بوشهر در حوزه علم و فناوری با روحیه جهادی اقدامات بسیاری ارزشمندی رقم زده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی در تدوین و عملیاتی شدن اسناد توسعه‌ای و بالادستی در کنار دولت باشد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، علی باستین روز شنبه در مراسم افتتاح و بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: در همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی در اجرا برنامه و طرح‌های دانش‌بنیان از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود و ضمن سرعت بخشی در صدور مجوزهای لازم، زمینه پرداخت تسهیلات مورد نیاز فراهم می‌شود.

وی نقش مجموعه جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف پژوهشی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی را مهم دانست و افزود: یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر اقتصاد دریایی است که با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و طرح‌های پرورش آبزیان فعالیت‌های مهمی داشته که قابل تحسین است.

وی عنوان کرد: با توجه به شناسایی و امکان‌سنجی ۵۰ هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش آبزی پروری باید با استفاده از روش‌های نوین در این عرصه راندمان تولید افزایش یابد.

باستین گفت: استفاده از روش‌های دانش‌بنیان و فناورانه در عرصه پرورش میگو ضمن افزایش تولید محصول، بهره‌وری و ارزش افزوده را ارتقا می‌دهد.

 

وی ادامه داد: امسال هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر زیر پوشش پرورش میگو قرار گرفته است که در این راستا ۲۱ مرکز تکثیر میگو فعال شده و انتظار می‌رود راهکارهای جایگزینی روش‌های نوین دانش‌بنیان به جای سنتی با مشارکت جهاد دانشگاهی عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یکی دیگر از ظرفیت‌های استان را تولید خرما دانست و افزود: از ۶ میلیون نخل استان بوشهر سالانه افزون بر ۱۷۵ هزار تن محصول تولید می‌شود که لازم است از روش‌های منسوخ سنتی در این عرصه پرهیز و روش‌های دانش‌بنیان و فناوری با مشارکت جهاد دانشگاهی استفاده شود.

کلید واژه ها: استان بوشهر جهاددانشگاهی نمایشگاه


( ۱ )

نظر شما :