در دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر و مدیر کل بنادر و دریانوردی؛

هم افزایی جهت تعاملات سازمان بنادر و دریانوردی و جهاددانشگاهی استان بوشهر

۲۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۲۵ کد : ۶۷۵۰۶ تاپ خبر پژوهشی عمومی
در دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بر هم افزایی بیشتر در حوزه های تخصصی و استفاده از ظرفیت ها تاکید شد.
هم افزایی جهت تعاملات سازمان بنادر و دریانوردی و جهاددانشگاهی استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، علی احمدی زاده رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در دیدار با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با تشریح ظرفیت ها و توانمدی های جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی و کارافرینی،پژوهش و فناوری،فرهنگی و دانشجویی و تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان گفت:
جهاددانشگاهی با داشتن شبکه سراسری در کشور و توانمدی بالقوه می تواند در حوزه اقتصاد کلان دریا محور با سازمان بنادر و دریانوردی تعاملات خوبی را  ایفا نماید.
رئیس جهاددانشگاهی استان افزود:جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد علمی و انقلابی با  توجه به نیازسنجی و شناخت مسائل منطقه نسبت به احصا آن اقدام می نماید ، جهاد دانشگاهی با ارائه و تولید فناوری روز سعی در خودکفایی کشور در حوزه های مختلف را دارد.
احمدی زاده عنوان کرد:  با توجه به ابلاغ سیاستهای کلی نظام در حوزه اقتصاد دریا محور و موقعیت استراتژیک استان با یک برنامه ریزی و تدوین سند راهبردی میتوان در حوزه های مختلف اقتصاد دریا محور نقش آفرینی کرد که این ملزم اعتماد حوزه سیاستگزاری به نهادهای علمی همچون جهاددانشگاهی است.
رئیس جهاددانشگاهی بیان داشت: جهاددانشگاهی بوشهر با یک برنامه توسعه ای با توجه به موقعیت  استراتژیک استان در حوزه های آموزشی و کارافرینی به دنبال توسعه آموزش های مهارتی در حوزه های صنعت و ایجاد اشتغال پایدار و در حوزه  پژوهشی و فناوری با توجه به پتانسیل استان به دنبال رفع نیازها و تولید فناوری در حوزه های آبزی پروری و پزشکی می باشد.
احمدی زاده در پایان گفت:سازمان بنادر و دریانوردی با یک وظیفه استراتژیک بین المللی وظیفه مهم و خطیر در توسعه و پیشرفت استان دارد و گزارشات بیانگر اتفاقات و برنامه خوب توسعه ای در این سازمان دارد که این نهاد علمی آمادگی هر  گونه تعامل فی ما بین جهت رسیدن به اهداف کلان در حوزه اقتصاد دریا محور را اعلام می دارد. 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این دیدار گفت: بوشهر از لحاظ اقتصادی و بازرگانی قطب اصلی حوزه دریا محور بوده و ۷۵ درصد شناورهای سنتی در این استان متمرکز  و جز قدیمی ترین بندر کشور محسوب میشود.
محمد شکیبی نسب افزود: بندر بوشهر با یک برنامه استراتژیک در حوزه توسعه ای و استفاده از ظرفیت های بالقوه به دنبال ایجاد هاب در منطقه است. این بندر در حال حاضر با مساحت ۵۷ هکتار در حال ارائه خدمت می باشد که با بهره برداری بندر تجاری نگین ظرفیت ۷ تن به ظرفیت ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد:در حال حاضر ۹۲ پروژه اجرایی در نوار ساحلی بوشهر توسط این سازمان در حال اجرا میباشد که تعداد زیادی از انها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و این سازمان در حوزه های پژوهش و فناوری و توسعه ای دارای رتبه های اول در سطح ملی استان است. 
شکیبی نسب عنوان کرد: امروز ظرفیت های جهاددانشگاهی را شنیدم و احساس کردم این نهاد از توانمدی و قابلیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف برخوردار است و این سازمان امادگی خود را جهت ایجاد تعاملات فی ما بین در حوزه های مختلف اعلام می دارد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در پایان گفت: با تشکیل یک تیم کارشناسی خبره در دو مجموعه باید همکاری های و تعاملات را ایجاد نماییم.

کلید واژه ها: حوزه حوزه اقتصاد حوزه اقتصاد دریا محور حوزه اقتصاد دریا استان دریانوردی استان بنادر دریانوردی استان مدیر بنادر دریانوردی استان جهاددانشگاهی رئیس جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی استان بوشهر استان بوشهر گمرک اداره بنادر و دریانوردی بوشهر علی احمدی زاده دریا


نظر شما :