آمادگی جهاددانشگاهی برای مشارکت در انتقال فناوری و صنعت

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۵ کد : ۶۷۸۹۴ تاپ خبر پژوهشی عمومی
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در انتقال فناوری در ساخت تجهیزات، قطعات و لوازم مورد نیاز صنعت انرژی هسته‌ای مشارکت کند.
آمادگی جهاددانشگاهی برای مشارکت در انتقال فناوری و صنعت

حسن مسلمی نائینی در گفتگویی با خبرنگار ان در بوشهر با بیان اینکه این استان پایتخت اقتصادی کشور است اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه اقتصاد دریا محور در باورهای دینی بسیار تاکید شده که از منابع دریایی باید استفاده شود و خوشبختانه سند اقتصاد دریا محور که اخیراً تدوین شده مسئولیت سنگین به ما محول کرده است.

وی با اشاره به توان بالای جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به وجود پژوهشگاه‌های مختلف در جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و شیلات آمادگی لازم وجود دارد با هماهنگی استانداران بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان با مذاکرات لازم از ظرفیت دریا در توسعه و طرح‌های اقتصاد دریا محور استفاده کنیم.

 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های نفتی، انرژی اتمی، شیلات، آبزیان گفت: ظرفیت استان بوشهر در این حوزه‌ها بسیار بالاست و جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

مسلمی نائینی با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه انرژی اتمی باید از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده شود تاکید کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در انتقال فناوری در ساخت تجهیزات، قطعات و لوازم مورد نیاز صنعت انرژی هسته‌ای کمک کند.

وی پرورش آبزیان را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با توجه با داشتن توانمندی در این عرصه تعامل و مشارکت لازم داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ظرفیت جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌های مختلف در کل کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یک شبکه‌ است که در تمام حوزه‌ها تاثیرگذار است و می‌توان با به‌کارگیری این شبکه در استان بوشهر طرح‌های مورد نیاز را انجام دهد.

مسلمی نائینی یکی از پژوهشگاه‌های مهم جهاد دانشگاهی در کشور را در حوزه علوم انسانی دانست و بیان کرد: از این ظرفیت در توسعه‌های اجتماعی می‌توان استفاده کرد و پس از بررسی نیاز استان‌ها برای برنامه‌ریزی آینده می‌توان آن را در اختیار مسئولان قرار داد.

وی حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این حوزه می‌توان نیاز منطقه با توجه به وجود صنایع مختلف در عرصه تربیت نیروی متخصص در مراکز تخصصی و آموزشی و تحقیقاتی این نهاد تامین کرد.

 

کلید واژه ها: دانشگاهی جهاد دانشگاهی دانشگاهی کشور جهاد جهاد دانشگاهی کشور حوزه بوشهر استان بوشهر ظرفیت استان بوشهر استان حوزه اقتصاد دریا محور حوزه اقتصاد دریا اداره بنادر و دریانوردی گمرک جهاددانشگاهی استان بوشهر دکتر مسلمی نائینی علی احمدی زاده


نظر شما :