بازدید رییس جهاددانشگاهی مجتمع آبزیان دریایی این نهاد در بندر دلوار/ برطرف شدن نیاز بوشهر با تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی در این مجتمع

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۴ کد : ۶۷۸۹۶ تاپ خبر پژوهشی عمومی
دکتر مسلمی نائینی در سفر به استان بوشهر از پروژه مجتمع آبزیان دریایی این نهاد در بندر دلوار که ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی برای هر دوره را دارد بازدید و تاکید کرد: با تکمیل این پروژه نیاز مجموعه‌های پرورش ماهی در قفس استان به بچه ماهی که در زمان حاضر به‌عنوان یک معضل در استان مطرح است برطرف می‌شود.
بازدید رییس جهاددانشگاهی مجتمع آبزیان دریایی این نهاد در بندر دلوار/ برطرف شدن نیاز بوشهر با تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی در این مجتمع

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، صبح روز چهارشنبه (۴ بهمن‌ماه) دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه در دومین روز سفر به استان بوشهر از مرکز آبزیان این نهاد بازدید و در جریان روند فعالیت پژوهشگران این حوزه قرار گرفتند.

بازدید از فاز اول پروژه مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی بوشهر در بندر دلوار از دیگر برنامه‌های دکتر مسلمی نائینی و هیات همراه بود.

مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به‌صورت مشارکتی در شهرک زیست فناورانه بندر دلوار شهرستان تنگستان در حال احداث است؛ عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع از سال ۱۴۰۰ آغازشده است.

دکتر مسلمی نائینی در این بازدید عنوان کرد: پروژه مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی بوشهر ازجمله پروژه‌های مهم و زیرساختی در تأمین بچه ماهی است که با توجه به نیاز مجموعه‌های فعال در استان به سرانجام رساندن این مجموعه باید در اولویت باشد.

گفتنی است، شهریورماه امسال در هفته دولت به همت محققان جهاددانشگاهی بوشهر تکنولوژی و بیوتکنیک کامل تولید بچه ماهی سی باس کسب شد و در هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی شیلات و آبزیان و صنایع وابسته در تهران رونمایی و مورد تائید شورای راهبری ملی طرح‌های فناورانه قرار گرفت.

پیش‌ازاین محققان جهاددانشگاهی بوشهر به فناوری تولید غذای زنده آبزیان نیز رسیده بودند و توسعه صنعت آبزی‌پروری مدرن با استفاده از اصلاح نژاد و کسب دانش فنی تولید بچه ماهی گونه‌های دیگر آبزیان از دیگر طرح‌های در دست اقدام جهاد دانشگاهی واحد بوشهر است که هدف‌گذاری شده است.

مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی برای هر دوره را دارد که در این رابطه رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: با تکمیل این پروژه نیاز مجموعه‌های پرورش ماهی در قفس استان به بچه ماهی که در زمان حاضر به‌عنوان یک معضل در استان مطرح است برطرف می‌شود.

بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی واحد بوشهر و برگزاری نشست صمیمانه با اعضای این واحد از دیگر برنامه‌های روز جاری رییس جهاددانشگاهی در این سفر دو روزه است که باهدف بازدید از پتانسیل‌های استان و استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌های جهاددانشگاهی در استان انجام گرفت.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی رییس جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی بوشهر آبزیان مجتمع آبزیان آبزیان دریایی بوشهر استان ماهی بچه ماهی


نظر شما :