به مناسبت روز جهانی قدس

وبینار «آزادسازی قدس شریف» برگزار شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۸ کد : ۷۰۰۰۶ تاپ خبر فرهنگی
وبینار «آزادسازی قدس شریف» با سخنرانی علیرضا تقوی‌نیا تحلیلگر و کارشناس مسائل غرب آسیا، به همت جهاددانشگاهی استان بوشهر برگزار شد.
وبینار «آزادسازی قدس شریف» برگزار شد

 تقوی‌نیا در این نشست مجازی ضمن دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک تکلیف شرعی و انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل هیچ مبنای سیاسی و حقوقی ندارد، افزود: یهودیان با جبر و بدون رفراندوم یک رژیم تشکیل داده‌اند و در تلاش هستند فلسطینی‌ها را با زور اسلحه از سرزمین خود بیرون کنند، فقط با این استدلال که تورات این سرزمین را به ما وعده داده است و ۳۰۰۰سال پیش پدران ما در اینجا می‌زیسته‌اند، این استدلال اسرائیل در قرن ۲۱ برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان است!

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل در ادامه با اشاره به شهادت سردار زاهدی از فرماندهان موثر سپاه پاسداران در آموزش و فرماندهی گروه‌های مقاومت در لبنان تصریح کرد: ایشان بعد از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، عالی‌ترین مقام ایرانی بودند که در منطقه به شهادت رسیدند.

تقوی نیا با تاکید بر اینکه اسرائیل با شهادت سردار زاهدی به دنبال گرفتن انتقام‌هایی بود که در منطقه بر سرش آمد، پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی را حتمی، قطعی و دردناک دانست و گفت: اسرائیل به جایی رسیده است که اگر پاسخی دریافت نکند قطعا دامنه جسارت‌هایش را گسترده‌تر خواهد کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل روز قدس را ابتکار حضرت امام خمینی(ره) برای جهان اسلام دانست و تاکید کرد: این روز باعث همبستگی، اتحاد و پایداری دنیا و افکار عمومی نسبت به مساله فلسطین می‌شود.

تقوی‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که آمریکا قطعنامه اخیر را وتو نکرد، فشار افکار عمومی و جهانی بود؛ موقعیت و جایگاه بایدن در حال افول است و از آنجا که رای بیشتر دموکرات‌ها مربوط به رنگین‌پوستان، مسلمانان و انسان‌هایی که اعتقادات جهان وطنی دارند، است؛ لذا بایدن قطعنامه را وتو نکرد.

وی با بیان اینکه نتانیاهو به دنبال طولانی کردن جنگ است، افزود: نتانیاهو به دلیل داشتن پرونده قضایی باید برکنار شود؛ با پایان جنگ حیات سیاسی او نیز به پایان می‌رسد، از این رو با حیله‌های متعدد به دنبال ادامه‌دار کردن جنگ برای بقا در قدرت است تا به انتخابات آمریکا برسد، با امید به این که ترامپ پیروز شود و از او حمایت کند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با پیش‌بینی جنگ میان رژیم صهیونیستی و لبنان گفت: بازدارندگی ارتش اسرائیل زیر سوال رفته است، مردم اشغال‌گر حاضر به برگشت به مرز نیستند و حزب الله ۶ ماه است که رژیم صهیونیستی را درگیر کرده است. این جنگ دلبخواه اسرائیل نیست و از روی ناچاری خواهد بود.

کلید واژه ها: قدس تحلیل وبینار تقوی نیا جهاد دانشگاهی بوشهر


نظر شما :