رئیس جهاددانشگاهی استان مطرح کرد:

بهره‌مندی حدود ۱۰۰ دانشجو استان بوشهر از اردو‌های جهاددانشگاهی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۹:۳۷ کد : ۷۱۱۶۹ تاپ خبر فرهنگی
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حدود ۱۰۰ دانشجو‌های این استان از اردو‌هایی که به همت سازمان دانشجویان این نهاد برگزار شده بود، بهره‌مند شدند.
بهره‌مندی حدود ۱۰۰ دانشجو استان بوشهر از اردو‌های جهاددانشگاهی

علی احمدی‌زاده اظهار کرد: به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان بوشهر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و در قالب طرح "راه بلد"، "ایران مرز پرگهر" و "فن فرهنگ" حدود ۱۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های این استان در اردو‌های مختلف علمی و فرهنگی شرکت کردند.

وی تصریح کرد: طرح "فن فرهنگ" با هدف بازدید از دستاورد‌های فناورانه صنعتی و اقتصادی سراسر کشور طراحی شده بود، در این طرح به صورت تخصصی حدود ۳۰ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در قالب اردو نیم‌روزه از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر اضافه کرد: رویداد ملی "راه بلد" نیز با هدف بازدید از کسب وکار‌های کوچک، مشاغل خانگی موفق و شرکت‌های دانش بنیان سراسر کشور در راستای افزایش خودباوری ملی و روحیه کارآفرینی طراحی شده بود؛ که در استان بوشهر بیش از ۳۵ دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرهنگیان از مرکز فناورانه مروارید بازدید کردند.

احمدی‌زاده خاطر نشان کرد: همچنین طرح ملی “ایران، مرز پرگهر” (بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور) از جمله برنامه‌های ارزشمند و فراگیر سازمان دانشجویان ایران است که امسال در نوزدهمین دوره خود، بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به عنوان سفیران آگاهی بخشی از موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس بازید کردند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد بوشهر اهتمام ویژه‌ای به برگزاری اردو‌های متنوع صنعتی-فرهنگی داشته است، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در تلاش است از اجرای پراکنده و موردی اردو‌ها خودداری کند و بازدید‌های علمی که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده و در سخنرانی‌های مختلف نیز به آن اشاره کردند، به شکل نظام‌مند در قالب یک طرح مشخص با اهداف از پیش تعیین‌شده پیگیری شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: برگزاری اردو‌های مختلف علمی با رعایت آداب اسلامی به صورت مجزا برای آقایان و خانم‌ها و براساس آیین‌نامه اردو‌های دانشجویی انجام شده که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.  

احمدی‌زاده با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای دانشجویی در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت، گفت: برگزاری اردو‌های مختلف در سال‌های اخیر این باور عمومی را ایجاد کرده که جریان دانشجویی علاوه بر فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحصیلاتی می‌تواند در استای تحقق بخشیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کند.

کلید واژه ها: بوشهر استان بوشهر جهاددانشگاهی استان بوشهر اردو برگزاری اردو استان جهاددانشگاهی استان بازدید طرح فرهنگی


نظر شما :