نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

تاثیر جهاد دانشگاهی بر پیشرفت استان بوشهر کاملا آشکار است

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۰۳۶۵ تاپ خبر عمومی
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: از زمان تشکیل جهاد دانشگاهی در استان بوشهر با مدیریت خوب و تلاش همه عزیزان آن نهاد بر اساس نگاه مقام معظم رهبری تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته است که به خوبی وجود آن نهاد و تاثیر آن بر پیشرفت استان بوشهر کاملا آشکار است.
تاثیر جهاد دانشگاهی بر پیشرفت استان بوشهر کاملا آشکار است

آیت الله صفایی بوشهری در گفتگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر در خصوص فعالیت ها و خدمات جهاد دانشگاهی و ظرفیت‌های آن بیان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی و دانش بنیان است که در پرتو انقلاب شکوهمند اسلامی تولد یافته و دارای ظرفیت‌های بسیاری در عرصه ایجاد ارتباط دانشگاه با مراکز تولید، کشف نیازهای نظام مقدس اسلامی و تامین محصول مورد نیاز، به کارگیری ظرفیت‌های موجود دانشگاهی و تولید محصول جامع و آموزش های بنیادین در حوزه‌های دانایی محور پیشرفت زای تمدن اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند پیوند بسیار کارآمدی بین دانشگاه و عرصه تولید باشد، افزود: الحمدالله جهاد دانشگاهی در استان بوشهر تاکنون خدمات بسیاری داشته است ولی ظرفیت و توانمندی آن بسیار بالاتر از شرایط کنونی است که می‌طلبد مسئولان از این نهاد انقلابی و دانشی استفاده های بیشتری نمایند به ویژه در چله دوم انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» در بیانیه گام دوم که سند پیشرفت انقلاب اسلامی ایران است. 

 

امام جمعه بوشهر نقش اقدامات و طرح‌های علمی - پژوهشی و آموزش های فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی در توسعه همه جانبه استان اظهار کرد: این نهاد تاکنون در استان بوشهر منشأ خدمات فراوانی بوده است که کارنامه و گزارشات کارکردی آن گویای آن است. در عرصه آموزش، آمار، ایجاد ارتباط دانشگاه و صنعت، تولید محصول و حوزه فرهنگ و جذب نخبگان موفقیت‌های فراوانی داشته است که اگر مسئولان به این جوانان عزیز بیشتر توجه کنند و اعتماد داشته باشند می‌توانند کارهای بسیار بزرگ و بر زمین مانده را به خوبی به انجام رسانند.

 

در تنظیم سند دانش بنیان اقتصاد استان بوشهر از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده شود

 

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به ضرورت بهره‌مندی آینده علمی استان از ظرفیت های جهاد دانشگاهی  با توجه به اعتقاد راسخ مقام معظم رهبری به فعالیت های این نهاد گفت: همانطور که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» فرموده‌اند: "اعتماد به جوان و حمایت از آنان یک نگاه راهبردی آینده نگرانه است." جهاد دانشگاهی مجموعه ای از دانش بنیانی، انقلاب محوری و تلاش گری در عرصه خدمت به نظام مقدس اسلامی جهت استقلال همه جانبه و تمدن آفرینی است. قطعاً باید به این نهاد و امثال آن توجه بیشتری شود و با ارائه نیازهای نظام به این نهاد و کشف موضوعات مورد احتیاج نظام توسط خود این نهاد با تلاش مضاعف به حل مسائل و تولید محصول پرداخته شود. جهاد دانشگاهی یک موهبت الهی برای خدمت و پیشرفت نظام است. 

 

وی با اشاره به نقش و اثرگذاری جهاد دانشگاهی در سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر تاکید کرد: بنده از همان ابتدا به تمامی مسئولان توصیه کردم که در تنظیم سند دانش بنیان اقتصاد استان بوشهر از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه جهاد دانشگاهی استفاده کنند. این نهاد در این عرصه خدمات بسیار خوبی ارائه کرده و می تواند درباره این سند کارشناسی مجدد داشته باشد و کرسی های نظریه پردازی و نقد و پیشنهادات نوین ارائه نماید. 

 

تاثیر جهاد دانشگاهی بر پیشرفت استان بوشهر کاملا آشکار است 

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ارزیابی فعالیت های جهاد دانشگاهی بوشهر با نگاهی به گذشته و آینده گفت: الحمدالله از زمان تشکیل جهاد دانشگاهی در استان بوشهر با مدیریت خوب و تلاش همه عزیزان آن نهاد بر اساس نگاه مقام معظم رهبری تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته است که به خوبی وجود آن نهاد و تاثیر آن بر پیشرفت استان بوشهر کاملا آشکار است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به ترکیب جهاد و دانشگاه و تجاری سازی فناوری در جهاد دانشگاهی و همچنین تمرکز بر علم، تصریح کرد: قطعاً در شرایط کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اساساً سیاست راهبردی تمامی مراکز علمی باید به سمت تولید منابع انسانی کارآمد و آفرینش محصولات دانش بنیان و مورد نیاز ایران در عرصه پیشرفت و خودکفایی و سپس مرجعیت علمی و محصولات استراتژیک باشد بدین جهت یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی می‌تواند مهندسی یک ساختار خلاق در ابعاد دانش دانشگاهی و تبدیل علم به فناوری و مدیریت جهادی این مقوله باشد و این امور نیازمند جامعه آماری صحیح و ایجاد بانک اطلاعات محصولات مورد نیاز و شناسایی مراکز تولید می باشد. تمرکز بر علم و انحصار کاری بر آن در شرایط ویژه کنونی، مخالف سیاست راهبردی مقوله تمدن سازی اسلامی می باشد.

1752.jpg

امیدوارم هرچه زودتر شاهد بانک ذخیره سازی سلول های بنیادی در استان بوشهر باشیم 

 

امام جمعه بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت بانک سلول های بنیادی در راستای ارتقاء سطح سلامت خانواده های بوشهری عنوان کرد: جهان کنونی و پدیده های آفرینشی دارای ظرفیت‌های بالای حیاتی و زیستی می باشند که یکی از آنها سلول های بنیادی موجود در بند ناف می باشد. بی تردید ایجاد بانک ذخیره سازی می تواند ظرفیت و فرصت مناسبی برای درمان و حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم باشد که جهاد دانشگاهی در این موضوع تلاش مناسبی در سطح استان بوشهر انجام داده است و امیدوارم هرچه زودتر شاهد بانک ذخیره سازی آن در استان بوشهر باشیم و فرهنگ سازی آن نیز به شکل کارآمد صورت گیرد.

 

وی با اشاره به بهره گیری از قابلیت‌های مرکز افکارسنجی ایسپا ر حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... بر اساس اولویت‌های استان بوشهر گفت: مقوله آمار و دستیابی به جامعه آماری صحیح و ایجاد بانک اطلاعات کارآمد آماری جامع یکی از مهمترین پیش نیازهای بنیادین در عرصه شناخت، تصمیم سازی و تصمیم گیری و مدیریت و نظارت می باشد و در استان بوشهر مقوله عرصه آمار با شتاب فعالیت پیشرفت استان می تواند بستر بسیار مناسب جهت برنامه ریزی پیشرفت آفرین باشد.

 

قدر نهاد انقلابی دانش بنیان جهاد دانشگاهی بیشتر دانسته شود

 

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به فعالیت مراکز جهاد دانشگاهی در شهرستان ها و آنها می تواند در خدمت توسعه اقتصاد محور -و یا همه جانبه شهرستان ها و روستاها قرار بگیرد، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های نهاد ارزشمند جهاد دانشگاهی، برون نظری از دانشگاه بر اساس درون سازی فعالیت ها در دانشگاه می باشد؛ بنابراین در کلان هندسه ایران و استان بوشهر جهاد دانشگاهی می‌تواند با نگاه آمایشی به تمام جغرافیای ایران و استان بوشهر، ظرفیت و نیازهای آن را کشف کند و در عرصه های پژوهش های کاربردی به ویژه در عرصه اقتصاد کرانه ای و راه اندازی مراکز تولید مناسب با ظرفیت های سرزمینی استان و ایجاد فرهنگ و تولید محصولات استراتژیک مثل انرژی خورشیدی و صنایع تبدیلی و ایجاد مراکز آموزش تولید محصول و مدیریت بازرگانی در حوزه وسیع جامعه استان از خانواده تا مراکز بزرگ صنعتی اقدام شایسته داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر ضرورت توجه به نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی و حمایت های مادی و معنوی برای گسترش فعالیت های این نهاد در استان بوشهر اظهار کرد: هر دلسوزی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهل توجه و دانش به مسائل پیشرفت و تمدن آفرینی به ویژه با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری می‌داند که باید به مراکزی همچون جهاد دانشگاهی به عنوان یک ظرفیت ارزشمند و یک فرصت کارآمد نگریست و از این نهاد حمایت کرد و تمامی مراکز از آن استفاده نمایند. امیدوارم قدر این نهاد انقلابی دانش بنیان بیشتر دانسته شود و از طرف مسئولان محترم مورد توجه مناسب تری قرار گیرد و به جایگاه واقعی و درخور خود دست یابد.


نظر شما :