سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی؛

مسئولان قدر جهاد دانشگاهی را بدانند /ضرورت اتکا به توان داخلی

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰ کد : ۱۰۳۶۹ تاپ خبر عمومی
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: جهاد دانشگاهی ثابت کرده که می تواند در عرصه تکیه بر جوانان و تولید نقش آفرین و سازنده باشد، لذا از همه مسئولان درخواست می کنیم که قدر جهاد دانشگاهی را بدانند.
مسئولان قدر جهاد دانشگاهی را بدانند /ضرورت اتکا به توان داخلی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری ضمن گرامیداشت ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: نقش مجموعه جهاد دانشگاهی در گام دوم انقلاب بیشتر خود را نشان می‌دهد، جهاد دانشگاهی دارای ویژگی های خاصی چون دانش روز است و حلقه بسیار مناسب و کارآمدی میان حوزه علم و دانشگاه به عرصه فناوری صنعت و تولید محصول است.

وی با تاکید بر مدیریت و نگاه جهادی خاطرنشان کرد: انقلاب دانش بنیان یک عنصر فوق العاده فعال برای ایجاد ارتباط بین حوزه علم و فناوری، تولید محصول و تبدیل آن به ثروت و قدرت برای نظام است. در ساختار تشکیلاتی نظام نقش جهاد دانشگاهی فوق العاده راهبردی و استراتژیک بوده و می‌تواند در عرصه های مختلفی که ما دچار تحریم ها و کمبودها هستیم بسیار موثر واقع شده و گره گشا و راهگشا باشد.

حضور جهاد دانشگاهی باعث تحول در نگاه دانشگاه شده است

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در عرصه پیشرفت، تحول آفرینی و توسعه نقش فوق العاده مهمی را در نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا کند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: حضور جهاد دانشگاهی به این لحاظ که باعث تحول در نگاه دانشگاه شده است و یک نگاه جهادی و مبتنی بر تولید محصول و تحول آفرینی را بنیان نهاده، نقش فوق العاده مهمی دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: از آغاز تولد جهاد دانشگاهی با تمام بی مهری هایی که به آن شده توانسته خدمات بسیار ارزشمندی را به نظام ارائه دهد، این نهاد در مراحل مختلف عرصه پیشرفت می تواند نقش مهمی را ایفا کند و حسب توکلی که در این سالها داشته و از طریق مدیریت آمار و ایجاد بانک های اطلاعاتی می‌تواند در سطح ملی و استانی و در فضای بین‌المللی فرصت‌ها را کشف و ظرفیت آمایشی را به دست بیاورد و در عرصه های برنامه ریزی های کلان ملی، استانی و بین‌المللی نقش زیرساختی و راهبردی داشته باشد.

جهاد دانشگاهی می‌تواند در برنامه‌ریزی کلان کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کند

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بهترین ثروت‌آفرینی در جغرافیای اقتصاد کرانه ای است که اگر بر یک آبراه استراتژیک متصل باشد ارزش بیشتری یافته و با داشتن یک پس کرانه مناسب نیز ارزش فوق‌العاده‌ای را به دست خواهد آورد. اگر جهاد دانشگاهی در نگاه کلان خود جغرافیای کرانه ای را از میان ظرفیت های موجود در نظر گرفته، و ضعف ها را کشف کند می‌تواند در برنامه‌ریزی کلان کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کند؛ چرا که اقتصاد دریا محور، مهمترین اقتصاد در تولید ثروت است و در عرصه رونق اقتصاد نیز نقش فوق العاده ای دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه باید ظرفیت های اقتصادی را کشف کنیم، گفت: این کار موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید می شود.

امام جمعه بوشهر با تقدیر از جوانگرایی جهاد دانشگاهی گفت: جوان‌های ما در سراسر استان باید وارد عرصه امور دانش و دانش بنیان شوند و ورود جوانان به عرصه دانش و تولید می‌تواند از طریق نهادهایی مهمی چون جهاد دانشگاهی انجام شود.

جهاد دانشگاهی ثابت کرده که می تواند در عرصه تولید نقش آفرین و سازنده باشد

وی تصریح کرد: دانش های مرتبط با فناوری هسته‌ای، حوزه انرژی فسیلی، تجارت و کسب و کار الکترونیک و همچنین کشاورزی، دامپروری و بسیاری از عرصه های دیگر که ما در این عرصه ها باید به جوان ها اعتماد کنیم و در فضای تصمیم سازی خود از حضور جوانان استفاده نماییم.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ثابت کرده که می تواند در عرصه تکیه بر جوانان و تولید نقش آفرین و سازنده باشد و استان بوشهر نیز می‌تواند با وجود مبارک جوانان در مجموعه جهاد دانشگاهی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و یک نقش مهم و راهبردی داشته باشد.

همه مسئولان از وجود جهاد دانشگاهی استفاده نمایند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: ما همیشه از جهاد دانشگاهی حمایت می‌کنیم و از عملکرد آن بسیار راضی هستیم، از همه مسئولان نیز درخواست می کنیم که قدر جهاد دانشگاهی را بدانند و در عرصه هایی که لازم است از وجود جهاد دانشگاهی استفاده نمایند. جهاد دانشگاهی در هر عرصه ای که وارد شده است یک سرمایه بوده و این نشان از توانمندی مجموعه جهاد دانشگاهی است و به طور جامع در فضای ملی و استانی و همچنین بین المللی باید از جهاد دانشگاهی استفاده بیشتری شود.

وی یادآور شد: جوانان را باور کنیم چرا که ثروت ما نفت و گاز نیست، بلکه می‌توانیم علی رغم تحریم های اقتصادی از ظرفیت های بین المللی موجود استفاده نماییم.

 

ضرورت اتکا به توان داخل در برنامه پیشرفت کشور

رییس جهاد دانشگاهی بوشهر در نشست با نماینده ولی فقیه در استان با جهادگران دانشگاهی بوشهر با اشاره ضرورت اتکاء به توان داخل در برنامه پیشرفت کشور، عنوان کرد: این مجموعه با تاخیر زیادی در استان بوشهر راه اندازی شد و علی رغم کمبود بودجه و مشکلات زیادی که بر سر راه ما بود توانستیم خود را به جایگاه خوبی در سطح استان برسانیم.

علی احمدی زاده با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی بوشهر گفت: بیانیه گام دوم اتمام حجت و تاکید مجددی بر ضرورت اجرایی شدن کلیه مطالبی است که ایشان بارها و بارها و در بیست سال اخیر مکررا به آنها اشاره کرده‌اند.

وی افزود: ضرورت اتکاء به توان داخل در برنامه پیشرفت کشور، عدم چشم دوختن و امیدوار بودن به غرب برای حل مشکلات کشور و اعتماد به توان نیروی انسانی تحصیل کرده خودمان و به ویژه جوانان متخصص و دانشمند ایرانی از این جمله است.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید زیادی داشته است، اعتقاد راسخ معظم له بر مسئولیت و وظیفه سنگینی که بر دوش ما است افزوده است و این وظیفه همه ماست که حتما در حوزه علم و فناوری بیانیه گام دوم را مدنظر قرار داده و اهداف و چشم اندازهای خود را طبق دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری در نظر دارد برنامه ریزی نماییم. 

رییس جهاد دانشگاهی بوشهر با تاکید بر به کار گرفتن نیروهای جوان بیان کرد: مجموعه افکارسنجی، دپارتمان های پزشکی، مرکز سلول های بنیادی، مرکز آموزش و پژوهش، خبرگزاری ایسنا و... در این مجموعه فعال است و الحمدالله در مدت 2 سال و نیم اخیر مجموعه جهاد دانشگاهی با استفاده از نیروهای جوان و نخبگان دانشگاهی توانسته جایگاه خوبی در استان پیدا کند.

اجرای پروژه تولید و تکثیر بچه ماهی سی باش توسط جهاد دانشگاهی بوشهر

احمدی زاده تصریح کرد: این مجموعه با تاخیر زیادی در استان بوشهر راه اندازی شد و علی رغم کمبود بودجه و مشکلات زیادی که بر سر راه ما بود توانستیم خود را به این جایگاه برسانیم، در حال حاضر در شهرستان عسلویه دارای دفتر هستیم و همچنین مرکز آموزش‌های تخصصی شهرستان کنگان فعال است و به زودی نیز در شهرستان‌های گناوه و دشتستان مراکز آموزش تخصصی را راه اندازی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: با پیگیری های فراوان در کمیسیون بودجه اعتباری برای پروژه تولید و تکثیر بچه ماهی سی باش به جهاد دانشگاهی تخصیص داده شده است، و در اخذ مجوزها و واگذاری زمین مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با حمایت شما و مسئولان استان این موارد برطرف شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سند مطالعات زیست محیطی شهرستان عسلویه تدوین شده که این خواهد توانست مشکلات زیست محیطی عسلویه را کاهش دهد، همچنین تفاهم‌نامه‌های زیادی را با دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم.

رییس جهاددانشگاهی بوشهر افزود: تنها استانی هستیم که فاقد آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک هستیم که امیدواریم در این زمینه نیز همراهی لازم برای راه‌اندازی آن صورت بگیرد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: در حوزه فرهنگی اقدامات موثری انجام داده‌ایم، از جمله راه اندازی خبرگزاری ایسنا که مسئولیت آگاهی بخشی، برگزاری نشست‌های تخصصی و حرکت در راستای توسعه استان را بر عهده دارد.

علی احمدی زاده تصریح کرد: تدوین سندهای اجتماعی بالادستی، فعالیت سازمان دانشجویان، آشنایی دانشجویان با صنعت، حل مشکلات اشتغال زایی و تعریف طرح ها و برنامه های آموزشی در روستاها و شهرستان ها از دیگر فعالیت های جهاددانشگاهی است.


نظر شما :