رییس جهاددانشگاهی بوشهر مطرح کرد:

ضرورت راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک /جهاددانشگاهی پل بین صنعت و دانشگاه

۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۰۷۰۷ تاپ خبر پژوهشی عمومی
رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: جهاددانشگاهی باید به عنوان پل بین صنعت و دانشگاه در دانشگاه ها مستقر شود. 
ضرورت راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک /جهاددانشگاهی پل بین صنعت و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، علی احمدی زاده در شورای اداری استان ضمن تبریک سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان اهرم اجرایی شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان بوشهر با عنایت دکتر سالاری، استاندار سابق تاسیس و با پیگیری های مهندس گراوند، استاندار فعلی ادامه حیات داده است. 

 

وی افزود: در حوزه فرهنگی خبرگزاری های ایسنا، ایکنا، سازمان انتشارات و دانشجویان در حال فعالیت هستند. 

 

رییس جهاددانشگاهی بوشهر با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای این نهاد گفت: ان شالله به زودی مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی راه اندازی خواهد شد. 

 

احمدی زاده تاکید کرد: در حوزه پژوهش طرح راه اندازی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف را اجرا کردیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: در استان فاقد آزمایشگاه تشخیص طبی ژنتیک هستیم که واقعا مشکل بزرگ استان بوشهر است، و به عنوان نیاز استان در سال جاری پیگیر راه اندازی آن هستیم که این مهم نیازمند حمایت بیشتری است. 

 

رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: در حوزه آبزیان، تکثیر و پرورش بچه ماهی سی باس را در دستور کار قرار داده ایم و در این راستا توانستیم ۸ میلیارد تومان بودجه از مجلس بگیریم و ان شالله به زودی این کار را آغاز خواهیم کرد.

 

علی احمدی زاده با اشاره به فعالیت گروه های پژوهشی و طرح های کلان ملی در دست اجرا ادامه داد: در حوزه اشتغال طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در حال اجرا داریم. 

 

وی با اشاره به استفاده از نیروهای جوان و ظرفیت جوانان در جهاددانشگاهی بوشهر گفت: مشکل فعلی عدم حضور نهاد علمی جهاددانشگاهی در دانشگاه ها با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، این نهاد علمی باید به عنوان پل بین صنعت و دانشگاه در دانشگاه ها مستقر شود. 

 

رییس جهاد دانشگاهی بوشهر تصریح کرد: مجموعه جوان جهاددانشگاهی با حضور نخبگان علمی استان در حال تحولات خوبی در حوزه های مختلف صنعت، پزشکی، آموزش و اشتغال ایت که این مهم نیازمند هم افزایی دستگاه ها، موسسات آموزش عالی استان، و دستگاه های اجرایی با این نهاد علمی است.


نظر شما :