معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی در بازدید از پژوهشکده ملی میگو؛

برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی از طریق پرورش ماهی در قفس

۰۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰ کد : ۱۱۰۰۲ تاپ خبر پژوهشی عمومی
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: در برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی در بحث پرورش ماهی در قفس برنامه ریزی شده است.
برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی از طریق پرورش ماهی در قفس

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی و هیئت همراه صبح امروز با ورود به استان بوشهر در دفتر مرکزی واحد جهاددانشگاهی استان بوشهر حضور یافته و به بازدید از پژوهشکده ملی میگوی کشور پرداخت.

دکتر محمدرضا پورعابدی در قالب این بازدید گفت: بیشتر حوزه کاری جهاددانشگاهی کاربردی و توسعه ای است و جهاددانشگاهی به عنوان یک حلقه واسط بین دانشگاه و نیازهای جامعه عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در واقع جهاددانشگاهی وظیفه تجاری سازی علوم را بر عهده دارد، متذکر شد: جهاد دانشگاهی در سالهای ابتدایی بیشتر به دنبال ساخت تجهیزات و قطعات بوده ولی در سالهای اخیر به سیستم سازی روی آورده است. 

پورعابدی افزود: جهاددانشگاهی با شناسایی مشکلات کشور به ارائه و اجرای روش هایی برای رفع آن پرداخته و در برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی در بحث پرورش ماهی در قفس برنامه ریزی شده است. 

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل بومی سازی صنعت آبزی پروری دریایی افزود : استفاده از ظرفیت های موجود و امکانات در دسترس با هدف خودکفایی در این صنعت و تکمیل چرخه تکثیر و پرورش آبزیان نیازمند بومی سازی فرآیند تولید بچه ماهی سی باس هستیم. 

در ادامه این نشست جزئیات طرح تولید بچه ماهی سی باس توسط جهاددانشگاهی، هزینه ها، زمینه های اجرای طرح، وضعیت زیرساخت ها و میزان تولید هدف مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر داراب یزدانی مدیر دفتر کشاورزی و منابع طبیعی؛ دکتر احمد عرفان منش از واحد جهاددانشگاهی استان تهران، ریحانه میرخانی سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به همراه دکتر علی احمدی زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر، دکتر کهن، کارشناس پژوهش جهاد دانشگاهی بوشهر، دکتر دشتیان نسب رئیس پژوهشکده ملی میگو، دکتر آئین جمشید معاون پژوهش پژوهشکده میگو نیز در این برنامه حضور داشتند. 

بازدید از پژوهشکده ملی میگوی کشور، مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس،  نشست کارگروه آبزیان استان بوشهر با حضور معاون استاندار و مدیران استانی، بازدید از شهرک شیلاتی دلوار از جمله برنامه های این سفر است. 

همچنین بازدید از ساختمان آموزش و پژوهش جهاددانشگاهی بوشهر، دفتر خون بند ناف و جلسه جمع بندی سفر و پروژه بچه ماهی سی باس از دیگر برنامه های سفر معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی است.


( ۱ )

نظر شما :