حضور جهاددانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر است

حضور جهاددانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر است

۳۰ مهر ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰ کد : ۱۲۷۲۶ تاپ خبر پژوهشی عمومی
معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مناسب بوشهر و اجرای طرح‌ها و پروژه های مختلف در این استان، قطعا حضور جهاددانشگاهی می تواند فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر ایجاد کند.
حضور جهاددانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی بوشهر، سعید زرین‌‎فر در حاشیه افتتاح دفتر استانداردسازی جهاددانشگاهی شریف و بوشهر عنوان کرد: طرح‌هایی مانند طرح نجات نخلستان، آبیاری تحت فشار، آبشیرین کن ها و تکمیل سدها از جمله پروژه‌هایی هستند که می تواند در پیشرفت استان و همچنین پیشبرد اهداف توسعه‌ای تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: طرح نجات نخلستان سه سال پیش در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی تصویب شد، یعنی پیشنهاد آن از استان بوشهر مطرح شد و در آن زمان اعتباری معادل 1600 میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شد که در دو بخش آبیاری تحت فشار و قطره ای و تکمیل سد دالکی در نظر گرفته است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: در بخش کشاورزی خصوصا کشاورزی خارج از فصل، گوجه فرنگی و تولیدات وابسته به آن و صنایع تبدیلی می توان اقدامات زیادی را انجام داد.

زرین‌فر با اشاره به اهمیت آبشیرین کن‌ها تصریح کرد: بیش از 90 درصد آب موردنیاز بوشهر از خارج استان وارد میشده است، و جدیدا به سمت شیرین کردن آب دریا رفته ایم که البته هنوز هم جای کار وجود دارد و قطعا حضور جهاددانشگاهی می تواند فرصتی برای مطالعات دقیق‌تر ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که جهاددانشگاهی بوشهر دارد امیدواریم بتواند در راستای توسعه استان و پیشرفت بیش از پیش مفید واقع شود.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به چشم انداز پروژه شهر هوشمند عنوان کرد: اجرای طرح هوشمند از طرح‌های مهمی است که با توجه به پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مناسب بوشهر و با هدف توسعه و ارتقاء سطح خدمات و رفاه مردم در زمینه‌های فرهنگی، سلامت، اجتماعی، حمل‌ونقل و اقتصاد برنامه‌ریزی شده است.

سعید زرین‌‎فر اظهار کرد: در سال جاری به دستور استاندار، در مورد بیماری لکه سفید که هر چند سال مشکل ایجاد می کند قرار شده که سازمان استاندارد برای به حداقل رساندن این بیماری و استانداردسازی استخرهای پرورش میگو اقدام کند که جهاد دانشگاهی نیز می تواند در این زمینه کمک کند.


( ۱ )

نظر شما :