نماینده ولی فقیه در بوشهر:

جهاد دانشگاهی برای ایران اسلامی و استان‌های راهبردی مانند بوشهر یک نعمت است

۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۱۰۴۷ تاپ خبر عمومی
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت های متنوع و گسترده ای است و این توانایی را دارد که اگر مسئولان اجرایی کشور به آن توجه کنند و پروژه های مورد نیاز به این نهاد واگذار کنند بسیاری از ضعف ها و کمبودها برطرف می‌شود ولی متاسفانه بی توجهی ها به این نهادهای انقلابی موجب هدر رفت این ظرفیت شده است.
جهاد دانشگاهی برای ایران اسلامی و استان‌های راهبردی مانند بوشهر یک نعمت است

آیت الله صفایی بوشهری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به دستاوردهای مهم جهاد دانشگاهی در استان و کشور، عنوان کرد: با عرض سلام و تبریک سالروز تاسیس نهاد ارزشمند جهاد دانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن و امام شهدا و آرزوی طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه». ظهور جهاد دانشگاهی در عرصه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره با تلاش دانش بنیان جهادی برای تحقق دو عرصه مهم تولید محصولات دانایی محور و خودکفایی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه نخبگان و دانشگاه بوده است و در این راه با تمام کارشکنی ها روند موفقیت را طی نموده است.

وی ادامه داد: دستاوردهای این نهاد انقلابیِ دانشگاهی فراوان است که در دو حوزه تئوریک و نرم افزار و محصولات سخت افزار در همه عرصه های مورد نیاز نظام مقدس اسلامی می توان از این دستاوردها یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی پیشرو و نوآور در رصد و شناسایی نیازهای جامعه، خاطرنشان کرد: متأسفانه نظام آموزشی ما به ویژه مراکز آموزش عالی متناسب با نیازهای روند تمدن آفرینی ایران اسلامی نبوده و هم اینک نیز در خور و شایسته نیست. جهاد دانشگاهی با نگاه انقلابی و پیشران می‌تواند سرفصل نوینی در عرصه توانمندسازی ایران اسلامی و اقتدار علم و فناوری و محصولات دانش بنیان، با ایجاد بانک اطلاعات نیازمندی های گوناگون ایران داشته باشد و با ساختارسازی الکترونیک، تمام نیازمندی ها را به مراکز تولید موجود و یا نو ایجاد ارجاع دهد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ضمن برشمردن شاخص های جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از دل انقلاب، بیان کرد: انقلابی، جهادی، عملگرا، نوآور، تمدن آفرین، اعتماد به خدا و تکیه بر توانمندی داخلی، تحول آفرینی، دانش گرایی اسلامی و ولایتمداری از وجوه و شاخصه‌های جهاد دانشگاهی است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: جهاد دانشگاهی تا کنون با تمام فراز و نشیب‌های تاریخی و کارشکنی های پیرامونی، روند موفقیت نسبی در تربیت نیروهای کارآمد و متعهد برای انقلاب داشته، هر چند تا درجه آرمانی فاصله درخور است. تربیت نیرو و کادر کارآمد یک وظیفه مهم و اساسی برای انقلاب است.

وی با اشاره به اولویت واگذاری ماموریت های جدید به جهاد دانشگاهی و برنامه استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای برطرف کردن نیازهای استان بوشهر گفت: جهاد دانشگاهی به واقع برای ایران اسلامی و استان‌ها به ویژه استان های راهبردی که دارای شاخص ممتاز فرهنگی و اقتصادی مانند استان ولایت‌مدار بوشهر یک نعمت است که می‌تواند در عرصه‌های تنظیم سندهای پیشرفت آفرین و تولید محصولات دانش بنیان و نهادینه کردن فرهنگ انقلابی در جامعه به ویژه محیط دانشگاهی نقش‌آفرینی نماید. جهاد دانشگاهی یک فرصت ممتاز است که باید همه مسئولان از آن استقبال نمایند.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن برشمردن گستردگی و تنوع خدمات جهاد دانشگاهی در سطح کشور عنوان کرد: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت های متنوع و گسترده ای است و این توانایی را دارد که اگر مسئولان اجرایی کشور به آن توجه کنند و پروژه های مورد نیاز به این نهاد واگذار کنند بسیاری از ضعف ها و کمبودها برطرف می‌شود ولی متاسفانه بی توجهی ها به این نهادهای انقلابی موجب هدر رفت این ظرفیت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: عزیزان نهاد جهاد دانشگاهی فرزندان بزرگوار ما هستند که باید همه جانبه حمایت شوند و تاکنون موفقیت های بسیاری کسب کرده‌اند و در عرصه پیشرفت نقش مهمی ایفا نموده اند. بنده صمیمانه از آن تلاشگران عرصه دانش به رنگ جهاد تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم تمام دستگاه‌های اجرایی و آموزشی از این ظرفیت قوی و کارآمد بیش از این استفاده کنند. قطعاً با برنامه‌ریزی و ارتباط بهینه و تلاش مدیریتی آن نهاد می توان به مراحل بالاتر از این دست یافت.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: مجدداً سالروز تاسیس نهاد جهاد دانشگاهی را تبریک گفته و از تلاش های شما فرزندان بزرگ انقلاب اسلامی ایران در پرتو هدایت های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» تشکر و قدردانی می نمایم.


نظر شما :