آزمایشگاه کرونا جهاد دانشگاهی بوشهر به بهره‌برداری رسید

آزمایشگاه کرونا جهاد دانشگاهی بوشهر به بهره‌برداری رسید

۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۱ کد : ۲۲۱۳۶ تاپ خبر پژوهشی عمومی
آزمایشگاه کووید-۱۹ دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و به عنوان دومین آزمایشگاه کرونا در مرکز استان در سومین روز از هفته دولت افتتاح شد.
آزمایشگاه کرونا جهاد دانشگاهی بوشهر به بهره‌برداری رسید

رئیس جهاد دانشگاهی کشور عصر امروز در آیین افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا جهاد دانشگاهی بوشهر با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عنوان کرد: در بازدیدهایی که از استان بوشهر انجام داده بودیم اعلام کردیم که مجموعه توانمندی‌های جهاد دانشگاهی آماده است تا در جهت توسعه و خدمت رسانی به مردم عزیز استان بوشهر قرار بگیرد.

حمیدرضا طیبی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حمایت‌های خوبی را با در اختیار قرار دادن فضا و برخی تجهیزات موردنیاز انجام داد، همچنین هزینه های بازسازی مجموعه و برخی از تجهیزات موردنیاز دیگر نیز توسط جهاددانشگاهی تامین شد. ما نیز قول داده ایم که کیت‌ تشخیص کرونا را به میزان موردنیاز در اختیار مجموعه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که با متخصصان و متولیان درمان استان بوشهر داشتیم، عنوان شد که در سایر حوزه ها مثل درمان ناباروری و سرطان پستان و سایر زمینه ها نیز می توانیم و علاقمند هستیم با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته باشیم. دکتر کشمیری پیشنهاد کردند آزمایشگاه ژنتیک نیز در استان بوشهر راه اندازی شود که ان شالله بررسی خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور چین، محققین جهاد دانشگاهی اعلام کردند که یقینا به سایر کشورها هم سرایت می‌کند و بر روی تولید کیت تشخیص کار شد و به محض اعلام اولین موارد مثبت در ایران، خیلی زود کیت جهاد دانشگاهی آماده شد و جهت آزمایش به پاستور ارسال گردید که پس از تایید در قالب یک شرکت دانش بنیان کار تولید آن شروع شده است.


( ۱ )

نظر شما :