معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر:

آماده هرگونه همکاری با جهاددانشگاهی در راه اندازی مرکز خدمات تخصصی آبزیان استان هستیم

۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۷ کد : ۲۳۰۳ تاپ خبر عمومی
سعید زرین فر در جلسه کارگروه آبزیان بوشهر گفت: آماده هرگونه همکاری با جهاددانشگاهی در راه اندازی مرکز خدمات تخصصی آبزیان استان هستیم
آماده هرگونه همکاری با جهاددانشگاهی در راه اندازی مرکز خدمات تخصصی آبزیان استان هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، معاون استاندار بوشهر 12 تیر در جلسه کارگروه آبزیان استان که با حضور مسوولان جهاددانشگاهی، جهادکشاورزی، شیلات و پژوهشکده میگو کشور در استانداری بوشهر برگزار شد، گفت: راه اندازی مرکز خدمات تخصصی آبزیان توسط جهاددانشگاهی می تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند.

 سعید زرین فر گفت: استان بوشهر به‌عنوان اولین استان پرورش ماهی در قفس است که بوشهر با دارا بودن بیش از 750 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس از ظرفیت خوبی برخوردار است وی پایین بودن تنوع ماهی و عدم غنی‌سازی و ذخیره‌سازی آن‌ها را از دیگر مشکلات استان در این حوزه بیان نمود.

وی افزود: مهم‌ترین مشکلات استان در حال حاضر افزایش بهره‌وری در واحد سطح در مزارع فعلی، بازیابی آب با استفاده از آب‌های نامتعارف، رسیدن تولید حداقل به 8 تن در هکتار، توسعه گونه‌های پرورشی دیگر در استان، واگذاری سیستم‌های خرد و تأمین امکانات مناسب ازجمله کیت‌های تشخیص بیماری است که جهادانشگاهی می تواند در این حوزه به ما کمک بدهد.

وی گفت: جهاددانشگاهی با توانایی در انتقال دانش به فناوری و کاربردی کردن مسائل از جمله آبزیان در استان با راه اندازی مرکز خدمات تخصصی آبزیان می تواند نقش مهمی در رفع مشکلات این حوزه ایفا نماید.

در ادامه رییس جهادانشگاهی استان بوشهر گفت: راه اندازی مرکز خدمات تخصصی آبزیان جهاددانشگاهی می تواند با انتقال دانش فنی در تولید واکسن برای بیماریها مشکلات مزارع را رفع کند.

علی احمدی زاده گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی با محتوای مناسب به روش‌های نوین، مشاوره‌های علمی و توسعه تکنولوژی در حوزه آبزیان استان، کاربردی کردن و تجاری‌سازی و طرح توسعه آبزیان با توجه به شرایط فعلی و آینده‌پژوهی توسط جهاددانشگاهی می تواند راه گشا مشکلات باشد.

در ادامه مدیر گروه بیولوژی دامی جهاددانشگاهی به آغاز فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه آبزیان از سال 1379 و تولید اولین محصول و عرضه به بازار در سال 1390 اشاره نمود.

وی افزود: جهاددانشگاهی توانست با واکسینه کردن مزارع پرورش ماهی بیماری را در مزرعه پرورش سیبس از بین ببرد.

دکتر عرفان منش گفت: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای از افراد متخصص در سراسر کشور می‌باشد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاربردی کردن مسایل مهم کشور ازجمله آبزیان داشته باشد.


نظر شما :