نماینده دشتستان:

جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راهکار ارائه کند

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۷ کد : ۲۵۸۷۰ تاپ خبر عمومی
نماینده دشتستان گفت: انتظار می‌رود نخبگان، کارشناسان و جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راهکار ارائه کنند.
جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راهکار ارائه کند

ابراهیم رضایی در نشست با رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: علی‌رغم کمبودهای اعتباری که در جهاد دانشگاهی استان بوشهر وجود داشته است شاهد تلاش‌ها و اقدامات خیلی خوبی هستیم.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی از زمان تاسیس تاکنون نقش مهمی را در توسعه کشور داشته و اکنون با تاسیس این مرکز در بوشهر شاهد نقش‌آفرینی آن در روند توسعه استان بوشهر هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از طرح‌های اجرا شده جهاد دانشگاهی در استان بوشهر، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد که بتواند با تکیه بر توان و استعداد جوانان مسیر توسعه استان را سرعت ببخشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید نقش خود را در مسیر توسعه استان ایفا کنند، افزود: انتظار می‌رود نخبگان، کارشناسان و جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راه‌حل ارائه کنند.

ایمان و باورهای انقلابی اعضای جهاد دانشگاهی قابل تقدیر است

رضایی با تقدیر از ایمان و باورهای انقلابی اعضای جهاد دانشگاهی گفت: تصور می‌کردم پس از دو سال که به اینجا می‌آیم ببینم راکد مانده و جهاد دانشگاهی در استان بوشهر فقط یک دفتر دارد، اما الحمدلله دریافتم که در همین مدت کوتاه خیلی از مسائل استان را حل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من در یک دوره‌ای توفیق همکاری با جهاد دانشگاهی را داشته‌ام و خودم را از این مجموعه جدا نمی‌بینم.

وی ادامه داد: برای کمک به تامین بودجه و حمایت از پروژه‌‌های مشارکتی به منظور تداوم فعالیت‌ها و خدمات جهاد دانشگاهی در استان بوشهر آمادگی داریم.

نماینده دشتستان با اشاره به پروژه تولید بچه‌ماهی و مجتمع آبزی‌پروری جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه استان بوشهر در حوزه آبزیان ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود، حتی طرح‌های مطالعاتی زیادی در نقاط مختلف استان بوشهر و دشتستان انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسند.

ابراهیم رضایی تاکید کرد: پیش از حضور در این مجموعه فکر می‌کردم با توجه به زمان کوتاه از تاسیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تنها محدود به یک دفتر کوچک در دانشگاه است اما حالا که اقدامات و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، پزشکی، و اشتغال‌زا در چند سال اخیر را دیده‌ و شنیده‌ام خوشحال شدم که مجموعه‌ای در استان اینقدر فعال است.

دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند

علی احمدی‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان از ابتدای تاسیس تاکنون را ارائه کرد و گفت: انتظار داریم حمایت بهتر و بیشتری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان بوشهر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه میان دانشگاه‌ها هم‌افزایی لازم وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند و با توجه به ظرفیت‌های بالای استان نتوانسته اند متناسب با پتانسیل ها عمل کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به معضل گسترده بیکاری باید دغدغه همه مدیران و همچنین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها اشتغال باشد.


نظر شما :