استارتاپ‌ها؛ موثرترین عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۵ کد : ۲۹۶۲۴ تاپ خبر آموزشی
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: رویدادهای استارتاپی برای رشد سریع و فعالیت های ترویجی در جهت حمایت نیروی جوان تحصیل کرده و مستعد به حوزه کسب و کار طراحی شده اند و امروزه اکثر کارآفرینان، کار خود را در کسوت استارتاپ های حوزه فناوری شروع می‌کنند.
استارتاپ‌ها؛ موثرترین عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته

علی احمدی زاده روز جمعه در اختتامیه نخستین رویداد استارتاپی ۱۴۰۰ عنوان کرد: در سال ۹۸ استان بوشهر توانست جز ۵ استانی باشد که با مجوزی که مجموعه جهاد دانشگاهی کشور از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرد، مرکز نوآوری و شتابدهی را افتتاح کند و با همراهی مجموعه پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، اتفاقات خوبی در استان رقم خورد. 

وی افزود: پس از چند ماه وقفه که به علت شیوع بیماری کووید۱۹ ایجاد شد، کار به خوبی پیش رفت و از سال ۹۹ تاکنون این مجموعه توانسته است با همراهی پارک علم و فناوری و دانشگاه های استان بوشهر، بیش از ۲۵ رویداد مختلف در حوزه‌های کسب و کار با رویکرد آبزیان، دریا، انرژی و فناوری اطلاعات را پوشش دهد. 

این مسئول با اشاره به اینکه استارتاپ ها موثرترین عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته هستند، گفت: این رویدادها برای رشد سریع و فعالیت‌های ترویجی در جهت حمایت از جوانان تحصیل کرده و مستعد برای ورود به حوزه کسب و کار طراحی شده‌اند و امروزه کارآفرینان برای ایجاد هرگونه تجاری سازی به سمت استارتاپ ها رفته‌اند.

احمدی زاده یادآور شد: نقش کلیدی استارتاپ ها در توسعه اقتصادی، حل مشکلات تولید و اشتغال زایی موجب شده است در بسیاری از کشورها ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های نوآوری را جزو فرآیندهای مثبت ارزیابی کرد و افزود: استارتآپ ها فرصت‌های مناسبی برای اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده‌اند که با همراهی مجموعه‌های علمی استان شاهد تاثیرات بهتر و بیشتری نیز خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: بیشترین مشکل استارتآپ ها و شتاب دهنده ها در زیرساخت‌ها است که نیازمند کمک‌های مالی مجموعه‌های دولتی هستند تا موانع موجود از سر راه جوانان و فعالان این عرصه برداشته شود. 

علی احمدی زاده خاطرنشان کرد: در سالی که با نام ​تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است باید اهمیت به توان داخلی و تولید و حوزه علم و فناوری بیشتر شود و مسئولین در پشتیبانی و رفع موانع همّت بگمارند زیرا که صنعت همواره نیازمند دانشگاه ها است و این اعتماد بیشتر صنایع به بخش‌های علمی را می‌طلبد. 

این مسئول از مجموعه وزارت نفت و واحدهای مستقر نفت و گاز و سازمان انرژی اتمی در استان بوشهر درخواست کرد با توجه به ظرفیت خوبی که فراهم شده از مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند. 

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر تاکید کرد: ما از برداشته شدن تحریم‌ها استقبال می‌کنیم امّا نباید توان داخلی و شرکت‌ها و مجموعه‌های علمی داخل را فراموش کنیم که در شرایط سخت، در حوزه‌های مختلف پای کار آمدند و با تلاش خود فناوری های بزرگی را ایجاد کردند و ضرورت دارد که با پایان تحریم‌ها این دستاوردها را به فراموشی نسپاریم.


نظر شما :