جلسه تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان توسط جهاددانشگاهی بوشهر برگزار شد

جلسه تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان توسط جهاددانشگاهی بوشهر برگزار شد

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰ کد : ۳۸۸۵ تاپ خبر پژوهشی عمومی
با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری بوشهر؛ جلسه تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان توسط جهاددانشگاهی بوشهر برگزار شد در این نشست که با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری بوشهر، رئیس جهاددانشگاهی استان و مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌ها برگزار شد، بر همکاری سیستمی در تدوین سند جامع تأکید شد.
جلسه تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان توسط جهاددانشگاهی بوشهر برگزار شد

با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری بوشهر؛

جلسه تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان توسط جهاددانشگاهی بوشهر برگزار شد

در این نشست که با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری بوشهر، رئیس جهاددانشگاهی استان و مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌ها برگزار شد، بر همکاری سیستمی در تدوین سند جامع تأکید شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت : سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در این استان توسط جهاددانشگاهی با هدف شناسایی وضعیت، اولویت‌بندی و حل مشکلات تدوین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، دکتر مجید خورشیدی در کارگروه بانوان و خانواده استانداری افزود : بر اساس این سند شناسایی وضعیت موجود زنان و خانواده بر مبنای اطلاعات مستند، تفکیک مسائل و مشکلات در قالب 10 شهرستان، مقایسه داده‌های شهرستان‌ها با یکدیگر و میانگین استانی و کشوری اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده اظهار داشت : محورهای این سند با رعایت اولویت‌ها در دستور کار جهاددانشگاهی قرار دارد و دستگاه‌های ذیربط نسبت به دادن اطلاعات لازم در این زمینه همکاری لازم را با این نهاد علمی داشته باشند.

دکتر خورشیدی بیان کرد : ارزیابی فاصله جنسیتی در توزیع فرصت‌ها، بررسی نتایج، برنامه‌ریزی عملیاتی در این سند باید موردتوجه باشد.

در این نشست رئیس جهاددانشگاهی استان گفت : فاز اول تدوین این سند شناسایی وضعیت موجود زنان و خانواده بر مبنای اطلاعات پایه مستتر است درواقع سند قابل‌اتکا نیست مگر اینکه همه آنچه در آن نوشته شده ارجاع مشخص داشته باشد و لازمه آن همکاری سیستمی و بین دستگاهی است.

علی احمدی زاده گفت : سندی که تدوین می‌شود باید نگاه میانگینی را کنار بگذارد و به‌صورت مکان محور جلو رفت سطح تفکیک شهرستان در نظر بگیریم و وارد جزئیات شویم  چون مناطقی در استان هستند که با سطح مرکز استان فاصله دارند.

رئیس جهاددانشگاهی استان افزود : در تدوین این سند همانقدر که به زنان توجه می‌کنیم به خانواده نیز توجه شود. چون فقط حوزه زنان نیست و این حوزه فرابخش است.

احمدی زاده در پایان گفت : با توجه به زمان کم تدوین این سند، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها اطلاعات و آماری که خواسته‌شده را در اسرع وقت به جهاددانشگاهی ارسال تا اقدامات لازم جهت تدوین سند انجام گیرد.


( ۳ )

نظر شما :